HOME FORUM Materiaal en techniek Tent omvergelopen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Mijn tent is al eens omvergelopen op de camping tijdens de stillere maanden (als enige mini-tent tussen de caravans) terwijl ik aan het slapen was. Plezant is anders. Soms zie ik s’nachts ook hele grote groepen mountainbikers door de camping racen. En als ik mij inbeeld dat er eens een auto zich wilt keren of parkeren s’nachts (in achteruit) tussen twee caravans in, waar ik dan aan het slapen ben, dan heb ik helemaal schrik…

Nu wil ik weten is mijn schrik onterecht en heb ik gewoon heel veel pech gehad die ene keer? Of kan ik toch maar beter voorzorgsmaatregelen nemen? Nadarhekken meesleuren? Zaklamp laten branden? Voortaan alleen nog maar illegaal bivakkeren?

Groetjes,
    Sven

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Niemand die tips heeft voor mijn tentveiligheid?
    Ik zou al heel blij zijn te lezen hoe je zelf omgaat met je tent op een camping.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Dat is nu eenmaal een risico dat eigen is aan bivakkeren op een camping. Je scheerlijnen vervangen door reflecterende scheerlijnen zou je tent toch al heel wat opvallender moeten maken in het donker. Hier een voorbeeld van 2,5mm reflecterend koord.

Koen
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Je bent niet de enige hoor Sven! Een normale tent valt al in het niet tussen de caravans(+2 voorluifels), een kleine trekkerstent des te meer. Met al die auto’s op het terrein wordt je inderdaad bijna ‘het wild in gejaagd’. Ik herken je angst ook zeker. Reflecterende scheerlijnen zijn een goede optie, evenals een licht klein ledlampje(http://images.blokker.nl/products/440_440/VB_1744522.jpg). Je hebt ook reflecterend tape wat je kan gebruiken, bijvoorbeeld bovenop je tent. Of neem enkele PVC buisjes met daarop reflecterend tape mee en improviseer(extra om scheerlijnen of prik enkele takken om je tent met dat tape).

Verder kan je aandacht besteden aan waar op het veld je je tent opzet (denk vanuit automobilisten die in het donker willen keren inderdaad) of juist toch bij die ene lantaarnpaal.
    Succes en laat je niet weerhouden om juist door wat meer gecultiveerde gebieden te trekken!

Jurgen
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Ik heb op het werk al genoeg platgereden tenten gezien tijdens tactische bivaks. We hebben al veel geluk gehad dat er geen gewonden zijn gevallen. In Bergen-hohne was er een AIV van 22 ton over een tent gereden met 2 man in, ze lagen net tussen de banden en kwamen er met de schrik van af. Sindsdien hang ik telkens een breeklicht op mijn tent als we ons op zo’n manier moeten opstellen. Ik krijg nu wel gratis breeklichtjes van defensie om dit te doen, maar zo duur zijn ze nu ook weer niet en zeker als het om je eigen veiligheid gaat. Als je dit doet in combinatie met het hierboven voorgestelde reflecterend materiaal zal je toch wat veiliger moeten liggen.

Werner
    Deelnemer
    Aantal berichten: 57

Het is misschien een gek voorstel. Maar zo’n geel of oranje vlagje dat kinderen aan hun fiets hebben hangen, meenemen?

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190

Mijn scheerlijnen zijn vervangen door zo van die reflecterende. Niet omdat er een auto over reed maar omdat ik ze niet zag en erover donderde. Nogal sletig voor mijn lijf.
    Enig beeldmateriaal:
    DSCF1263
    DSCF1256
    Hier de blog post met details:

Hier ben ik aan mijn materiaal geraakt:
    http://www.cleats.co.uk/home/default.asp
    http://www.exped.com/netherlands-belgium/en/product-category/tents/dynema-tent-cord-0

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.