HOME FORUM Materiaal en techniek Tent lamp

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Je moet gewoon slim omgaan met de batterijen die je mee hebt. Op de laagste stand kan ik een boek lezen, terwijl sommige lampen met 1 set batterijen zo wel meer dan 200 uur kunnen branden (met een korrel zout wel te nemen).

Als lamp zou ik een Petzl Tikka durven nemen. Hebben er zo één voor misschien 10 jaar en doet het nog altijd even goed.

FrankB
    Deelnemer
    Aantal berichten: 231

Bedankt woubeir.

Woubeir
    Deelnemer

Natuurlijk, in welke mate die sindsdien al of niet veranderd is, weet ik niet.

Ik noem dan zoiets intelligent lichtgewicht: in je aankopen wel het gewicht meenemen, maar dan als één van de vele criteria, niet als het enige criterium. Ja, de dingen kunnen dan uiteindelijk zwaarder zijn, maar zijn dan waarschijnlijk wel comfortabeler/functioneler. Ik zou best nog een heel stuk lichter kunnen, maar dat interesseert mij gewoon niet. Licht om dat het nu eenmaal licht is, is gewoon dom lichtgewicht.

FrankB
    Deelnemer
    Aantal berichten: 231

Juist! Op jou advies heb ik nu ook die >100 gram zwaardere ruimere (en aan onderzijde dons bijgevulde) Mysterious Traveller slaapzak genomen… inmiddels getest en uiterst tevreden!!! Wat een verschil met Nomad… met nauwelijks prijsverschil.
    TOP jou adviezen!

Woubeir
    Deelnemer

Je zou misschien eens op het forum van Backpackinglight.com kunnen gaan kijken. Regelmatig zijn er daar discussies van: “ik wil de lichtste regenjas en of die zakken heeft, okselritsen, een deftige capuchon, etc…, dat interesseert me niet. Zolang die maar heel licht is. OK, een zwaardere jas kan misschien beter ademen en comfortabeler zijn, maar die is wel zwaarder.” Of “ik wil een superlichte regenjas die zeer ademend is zodat die ook als een windbreaker kan dienen.” Tja, dat is dan de lichtgewicht maffia zeker, waarvoor maar één ding telt ? Eigenlijk doen die net hetzelfde als diegenen die beweren: “Je bent pas een echte backpacker als je een rugzak meetorst van 25/30/… kg.” Tja, extremisten zeker.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.