HOME FORUM Tussen pot en pint Te koop of gezocht Te koop: Hilleberg Soulo

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Ik bied mijn Hilleberg Soulo te koop aan. De tent is in prima conditie en compleet met flysheet, stokken, binnentent, footprint, originele Hilleberg piketten, reserve stoksegment en alle stuff zakken. De tent is bijna 5 jaar oud en naar verhouding niet echt veel gebruikt, enkel en alleen op wintertochten. Rode versie.

Voordelen:
    – Zo goed als onverwoestbaar. Dit is zowat de stevigste éénpersoonstent die er bestaat.
    – Geeft geen krimp en is daardoor zeer stil in stormweer.
    – Relatief weinig condens, zeker in wintercondities in vergelijking met de meeste andere 1-persoonstenten. Daardoor in de winter ook perfect als singleskin (dus zonder binnentent) te gebruiken.
    – Vrijstaand.
    – Probleemloos en snel, ook met handschoenen of donswanten aan op te stellen. Geen stokken die blijven haperen in sleuven.

Nadelen:
    – Niet de lichtste 1-persoonstent maar voor het gewicht krijg je dan wel bombproofheid voor in de plaats. Geen enkel verder nadeel dat ik ooit heb ondervonden aan deze tent.

Ik doe de tent weg omdat ik de eerstkomende jaren geen serieuzere wintertochten meer plan te doen.

Je kan de nieuwprijs voor de tent + footprint zelf opzoeken. Mijn vraagprijs is 480€. Bij interesse graag mail naar den.dzjow [at] gmail.com.

Nog enkele mooie herinneringen aan deze tent:
    1
    2
    3
    4
    5
    6

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.