HOME FORUM Tussen pot en pint Te koop of gezocht [Te huur] gezocht? SPOT/inReach/…

Tags: , ,

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 31

In dit forum zie ik 2 topics met een SPOT tracker die te koop is, maar zijn er misschien ook personen die toevallig een SPOT, inReach of gelijkaardige tracker verhuren voor een paar weken?

We zijn van plan om aan het einde van de zomer nog eens naar Sarek te gaan voor 2 weken. Vorige keer hadden we een satelliet telefoon gehuurd, maar dat is eigenlijk wat overkill.

Gezien de abbonnementskosten van een SPOT is een aankoop voor 2 weken gebruik niet zo heel interessant.

Vandaar dat ik dacht dat misschien iemand zoiets heeft liggen met lopend abonnement en niet nodig heeft in de periode 15 augustus – 6 september (moeten nog beslissen welke 2 weken we gaan)?

Indien er nog een lopend abonnement  is stel ik voor om bv een maand abonnementskosten + een vergoeding voor het gebruik te betalen als huur of iets in de stijl van de huurprijzen bij onderstaande websites.

Of als iemand nog andere plaatsen weet om dat te huren?

Ik vond al http://www.satcomm.nl en http://www.spottracker.nl maar beide zijn in NL.

Peter

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Toen ik zelf zat te overwegen om er een te huren kwam ook
    volgende http://www.solosride.be/solosride%202.0/algemeen/spot%20huren.html
    boven drijven maar heb er verder niets mee gedaan.
    Wat ik mij afvraag is wat de consequenties zijn voor de abonnementshouder wanneer de uitlener
    de help knop moet gebruiken?
    Of is dat te regelen?

Abisko
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

Peter,

Je kan die van mij lenen. Ik heb net  een SPOT2 overgekocht. Nog niet geactiveerd.

Eind juli tot begin augustus zit in Lapland. Daarna heb ik hem niet nodig.

Je kan gewoon op de website de telefoonnummers voor contactpersonen aanpassen. Hulpdiensten bellen zal wel in de abonnementskosten zitten, waarvoor betaal je anders.

tim.timfontaine at gmail …

Peter
    Deelnemer

Tim,

Bedankt voor het aanbod.

Ik vermoed inderdaad dat de hulpdiensten bellen wel inbegrepen is. Het van de berg plukken zal vermoedelijk wel op kosten van de gebruiker zijn (tenzij de verzekering dit op zich zou nemen). Nog te onderzoeken.

Aangezien het nog wel een aantal maanden is stel ik voor dat we op dit moment nog geen concrete afspraken maken, maar uw aanbod is alleszins genoteerd.

@Ivo, heb je uiteindelijk iets meegenomen toen je overwoog om te huren? (ik vermoed dat je het over je laatste trip naar Sarek hebt?)

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Je mag mijn Inreach ook lenen als je wil gezien ik zelf dan ook niks heb gepland, maar de kosten zullen wellicht hoger uitvallen dan als je een SPOT kunt lenen. Indien je als niet-eigenaar van het toestel op de SOS knop drukt, dan draai je uiteraard op voor alle eventuele reddingskosten, tenzij je een goede reisverzekering afsluit. Op de GEOS SAR en MEDEVAC diensten die optioneel zijn bij de Inreach kan niet worden gerekend bij uitlening.

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Ik heb dat vorig jaar eens uitgezocht en je kan altijd iemand bijverzekeren op de SPOT zodat de uitlener van het toestel ook volledig verzekerd is. Ik denk dat ik het toen bij de FAQ gevonden heb. Zal het nog eens proberen achterhalen.

KennyTheHiker
    Deelnemer
    Aantal berichten: 97
    Peter
    Deelnemer

Dzjow: ook bedankt voor het aanbod. De bidirectionele communicatie van inreach is natuurlijk een mooi pluspunt.

Veerle: interessant, ik zal het eens opzoeken.

Kenny: verreweg.be kende ik nog niet.

Eerst maar eens de route wat plannen…

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Indien je als niet-eigenaar van het toestel op de SOS knop drukt, dan draai je uiteraard op voor alle eventuele reddingskosten, tenzij je een goede reisverzekering afsluit.

Worden reddingskosten dan niet standaard gedekt door een reisverzekering zoals die van de KBF of VAB? Komt er meer bij kijken?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.