HOME FORUM Tussen pot en pint Te Araroa Trail

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 40

Silviowandelt met zijn vriendin Mathilde de Te Aroroa Trail in Nieuw-Zeeland.

Wie wil kan hun blog volgen:  http://mouvton.blogspot.fr/?m=1

je kan ook doorklikken naar het kaartje met hun route + paklijst.

Let wel! Als echte Pyreneeërs is de blog wel in het Frans…

Meer over de trail onder andere hier: http://www.teararoa.org.nz/

Tip: Om terug te keren naar het blogoverzicht klikken op de titel van de blog…

Dries
    Deelnemer
    Thomas
    Deelnemer
    Aantal berichten: 93

Machtige trail!

In januari zit ik ook in Nieuw-Zeeland, weliswaar met enkele meerdaagse tochten i.p.v. 1 über-tocht. Ik moet natuurlijk wel een peuter meesleuren, dat zorgt voor wat andere logistieke ‘uitdagingen’.

Dries
    Deelnemer

Ze zijn gearriveerd :-).

wie wil kan het volledige verslag en de bijhorende foto’s nog bekijken via bovenstaande link (wel in Frans).

LFone
    Deelnemer
    Aantal berichten: 151

Mijn Frans is niet zo geweldig maar prachtige foto’s!

Nog 7 maanden blaadjes van mijn scheurkalender trekken en dan gaan wij ook de hele trail lopen. Bedankt voor de link.

Willem
    Moderator
    Aantal berichten: 42

Ik heb Silvio en Mathilde op een haar na gemist op het Zuidereiland 🙂

Niet meer te lang wachten wie die Te Araroa wil lopen. 2 jaar geleden deed 50 man de hele hike, dit jaar reeds zo’n 200, en ik verwacht dat het de komende jaren echt gaat ‘boomen’ en richting aantallen van tochten als de Pacific Crest Trail zal gaan met 500 a 1000 thru hikers (of zelfs meer) per jaar. Dat zal ook logistieke problemen opleveren, op sommige stukken als in bvb de Richmond Range ben je voor water afhankelijk van de watertanks aan de hutten (lange kamwandelingen), en die stonden met de huidige aantallen wandelaars soms al bijna droog. De meeste wandelaars maken op ’t zuidereiland ook gebruik van de hutten (meestal maar 6 bedden), en die lopen nu al aardig vol.

LFone
    Deelnemer

@Willem. Heb je de hele trail gelopen? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe je het noordereiland vond?

Ik heb nog enige twijfel over dit deel aangezien ik lees dat het noordereiland minder spectaculair is qua natuur en wildkamperen eigenlijk ook niet is toegestaan. We zouden alleen het zuidereiland kunnen lopen maar de intentie is wel om een serieus lange tocht te maken, en de Continental Divide Trail spreekt toch ook wel tot de verbeelding… (zouden we alleen nog zes maanden langer moeten wachten).

Willem
    Moderator
    Aantal berichten: 42

Ik heb zelf slechts een klein stukje van de TA gelopen, van de Queen Charlotte Track tot nabij Arthurs Pass. Daarna ben ik verdergegaan over mijn eigen route, waarbij ik dichten bij de Main Divide ben gebleven dan de TA. Je kan er een en ander over terugvinden op mijn blog (www.willemvandoorne.wordpress.com)

Inderdaad meerdere TA thru-hikers tegengekomen die niet echt te spreken waren over het noordereiland – zowat 600km over de weg en blijkbaar maar weinig echt interessante stukken. Zelf ben ik niet op ’t noordereiland geweest.

LFone
    Deelnemer

Mooie trailer Willem! Ik kijk alvast uit naar de volledige versie. 🙂

Ik ga me de komende tijd wat meer verdiepen in de route over het noordereiland en kijken in hoeverre er interessante variaties mogelijk zijn.

Thomas
    Deelnemer
    Aantal berichten: 93

Het stuk door Tongariro National Parkzal alleszins de moeite zijn. Ik heb in januari met vriendin en baby het Tongariro circuit gedaan, een (rustige) 4-daagse, en die was alleszins heel indrukwekkend. Voor de rest niet veel wandelingen gedaan op het noordereiland. Over het algemeen vond ik het zuidereiland wel indrukwekkender.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.