15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 10

Perfect ivo, dat is de informatie die ik nog zocht! Merci

Nu is het alleen nog de vraag of ze hem tijdig kunnen leveren. Ik heb me namelijk ingeschreven voor een aantal workshops tijdens de Alpine Arc’ademy van Arcteryx en ik heb het in mijn hoofd gestoken om daar met de fiets naar toe te rijden. Ik zoek dus de Trailstar te gaan gebruiken vanaf 1 Juni. Wat zijn hier de ervaringen ivm de levertijd? Kan het echt 8 of 10 weken duren of vermelden ze dat eerder als extreme waarde en komt dat niet zo veel voor?

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Goh, hou daar toch maar rekening mee. En nu terug het (long distance) trekking seizoen begint, kunnen de levertijden nog een stuk langer zijn. Dus niet te lang wachten en duimen maar.

SamSam
    Bijdrager

hm das minder. Om die reden ben ik aan het uitkijken naar alternatieven. De Berghut verkoopt de MSR Twing maar die is precies toch wat zwaarder en lijkt mij ook wat groot voor solo gebruik.

Het zou wat dom zijn om de trailstar te bestellen en dan uiteindelijk toch nog iets anders te moeten kopen omdat hij er niet op tijd is, dan zit ik achteraf met 2 shelters.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1015

Er moet nog ergens in Nederland een zelfbouw duomid liggen
    die je zou kunnen gebruiken in afwachting van de trailstar.

toon
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

Ik mailde 11 februari met MLD om te horen naar de levertijd van een trailstar. Het zou toen 3 weken duren alvorens ie verstuurd zou worden, zoals toen vermeld op de homepage. De poststempel is inderdaad van 3 maart. Op die homepage zijn de levertijden ondertussen aangepast, juist owv het drukke seizoen, zoals Woubeir zegt. Voor trailstars staat er momenteel een leverijd van 5 weken. Je kan nog eens mailen, maar ik denk wel dat ie er voor 1 juni zou kunnen zijn. Als je niet meer te lang wacht om te bestellen…

SamSam
    Bijdrager

Super initiatief ivo, dat “leen gratis mijn duomid kopie”! Ga ik zeker eens bekijken

@toon
    , je hebt misschien wel gelijk, ik was vergeten dat er bij elk item apart een geschatte levertijd stond!

Als het ongeveer 5 weken duurt vooraleer de tarp verstuurd wordt, heeft er iemand een idee hoe lang het dan nog ongeveer duurt eer de tarp hier in België is? Ik heb namelijk tot op heden nog geen ervaring met iets bestellen vanuit de VS. En hoeveel komt er maximum bij als je pech hebt ivm douane?

Woubeir
    Bijdrager

Tot   je hem echt hebt: reken nog op pakweg 2 weken. Het kan minder zijn, maar ook meer. Het verzendproces is vrij onvoorspelbaar.

Maximum aan extra kosten: terug niet exact voorspelbaar, maar stel je in op 70-75 €, maar ook dit is geen garantie.

toon
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

In mijn geval is de TS geleverd tussen 10 en 14 maart, dus een dikke week na de poststempel. Exact kan ik het niet zeggen, want ik was er zelf die week niet toen de postbode kwam. Ze wordt gewoon in een dikke enveloppe op de post gedaan, geen DHL of UPS of… anders was het inderdaad makkelijker te voorspellen.
    Over de douane kan ik niets zeggen, weinig ervaring mee.

SamSam
    Bijdrager

Vandaag de trailstar en ultra light ground cloth besteld!

Wat mij zeer handig lijkt ook is dit: http://oookworks.com/OookBlog/

Een deurtje voor de trailstar! Geen idee of het nog te kopen valt wel

Woubeir
    Bijdrager

Zoals ik al ergens anders geschreven heb: “Oookworks kan je voorlopig best vermijden. Te veel negatieve commentaar op dit moment. Zo word blijkbaar JOUW geld voor JOUW bestelling momenteel gebruikt voor ofwel openstaande bestellingen, ofwel voor iets anders dat niemand behalve Sean echt weet (zo wacht er iemand al 2 JAAR op zijn bestelling).”

Bart
    Bijdrager
    Aantal berichten: 22

Wil toch een ander geluid laten horen: heb zelf bij oookworks besteld en ben daar tevreden over. Goede kwaliteit van het product en prima communicatie met Sean. Wachttijd bestelling was zoals afgesproken.

Luuk
    Bijdrager
    Aantal berichten: 83

Tsja lastig verhaal met oookworks, het gaat ook niet om een klein bedrag als je een geheel nest besteld…Wel fijn om te horen dat er ook positieve geluiden zijn.  Hoelang is het geleden dat jij hebt besteld @Bart?

Bart
    Bijdrager

Hey Luuk, mijn bestelling bij oookworks dateert van 2012.
    Tja, bij zo’n een online bestelling(of bij elke koop waarbij je het product niet direct krijgt) moet je wat vertrouwen hebben. Lastig als er dan negatieve geluiden opduiken.
    Het enigste wat ik kan toevoegen is dit: zorg dat je als koper beschermt bent door bv via Paypal te handelen. Op die manier kan je je geld terugvorderen als er niet aan de voorwaarden voldaan wordt.

Woubeir
    Bijdrager

Die Paypal-bescherming is maar voor een dag of 35-45. Daarna heb je daar niks meer aan. En geld terugvorderen ? Is geprobeerd door verschillende personen, maar Sean gaf telkens aan dat hij geen geld had om hen terug te betalen. Het gaat hier ook niet over één persoon, maar over toch nogal wat  personen waarvan velen al minstens een jaar wachten en één dus al twee jaar voor ongeveer 800 $ in totaal. @Bart: hoelang heeft het geduurd eer je je bestelling had ?

Natuurlijk kan je nog bestellen bij Oookworks, maar je kan het risico maar kennen. Een gewaarschuwd man …

Doet me denken aan een andere firma jaren terug, Big Sky International. Eens besteld en betaald, niets meer. Zelf geen replys op mails. Nu is alles gelukkig terug OK lijkt het.

Bart
    Bijdrager

Het duurde twee maand voor ik mijn bestelling thuis had (voorjaar 2012).
    Ik bestelde wel geen bestaand ontwerp, maar een door mij ontworpen design. Als ik mijn emailgeschiedenis er op na kijk, zie ik dat ik na een maand een herinnering naar Sean stuurde. Ik kreeg daar toen snel antwoord op met updates over de voortgang. Ik kan alleen maar herhalen dat ik goed contact met hem had. De bestelling zelf had ik lang genoeg op voorhand gepland zodat ik niet naar alternatief materiaal op zoek moest voor mijn schotlandtrip.

Naar aanleiding van dit topic ben ik gaan googelen naar mogelijke problemen met oookworks en las daardoor ook over Seans persoonlijke problemen. Ik kan me voorstellen dat een beginnende eenmanszaak op een gegeven moment het werkproces en bijhorende financiële moeilijkheden niet meer kan bolwerken wat dan leveringsproblemen tot gevolg heeft.
    Toch maak ik me sterk dat die extreme gevallen van twee jaar wachten uitzonderingen zijn. Vaak zie je op het net ook dezelfde mensen zaken herhalen op verschillende fora.

Dus ja, wat mij betreft, oookworks niet meteen afschrijven, maar wel voorzichtig zijn bij de plaatsing van een bestelling (denk na over hoe vlug je je materiaal nodig hebt, communiceer over data, etc).

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.