HOME FORUM Materiaal en techniek Systeemcamera + Remote Control

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo hikers!

Heeft er iemand goede ervaringen met een specifieke systeemcamera en bijhorende remote control (vooral die remote control) waarmee je vanaf afstand (50m) mooie foto’s kan maken? Vooral handig als je alleen op “tjool” bent (en de zelfonstpanner van 10s lang niet genoeg is).

Alvast bedankt.

Beste groeten!

Jan

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190

Mijn pen pl7 kan je met de smartphone bedienen. 50m Heb ik nog niet geprobeerd.
    Ook veel instellingen van de camera kan via die app. En als je een bijpassende gemotoriseerde lens hebt kan je ook F nummer instellen.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Gerlinde heeft al aangegeven dat je zelfs via een iphone een camera kan doen reageren.
    Als je met een druk op de knop een camera wil bedienen valt infra rood af als je een afstand van 50m wil overbruggen.
    Er bestaan ook systemen die met radio golven werken en die kunnen een grotere afstand afleggen
    met het groot voordeel dat je niet in het ontvangersveld van de ontvanger moet zitten zoals bij een infra rood sensor.
    Verder moet je goed nadenken waarvoor je de remote control wil gebruiken.
    Is het is om jezelf op een grotere afstand in beeld te brengen en die 10 seconden zijn te kort
    om in positie te gaan staan dan zou je ook een interval kunnen overwegen. Je kan het toestel op eender welke tijd instellen.
    Weinig camera’s waar die is ingebouwd, heel dikwijls moet je een bijkomend apparaatje kopen of in het slechtste geval zelf aan de slag gaan om iets te maken, beetje afhankelijk van het toestel wat je hebt. Maar jij moet nog gaan kopen,dus daar kan je op anticiperen
    Zie bv mijn blogartikel om iets te maken wat werkt bij een nex5n
    http://ivovanmontfort.blogspot.be/2013/03/sony-nex-5n-time-lapse.html
    Een time-lapse functie kan heel waardevol zijn als je fenomenen zoals noorderlicht in een bewegend beeld wil vangen.
    Ik verwijs graag naar het artikel van joery om de meerwaarde van een time-lapse funtie tov een simpele aan-uit op afstand te demonstreren
    http://dzjow.com/2011/08/20/how-to-photograph-the-northern-lights/
    Maar daar zijn heel spectaculaire video’s te vinden die met deze functie zijn gemaakt.
    Niet de meest beklijvende foto maar toen ik mezelf in beeld wilde brengen

Van “Gort-droog karst en sappige bergweiden”;
    Heb ik gewoon de timelapse functie ingesteld op 15 sec en ben rustig naar boven gewandeld.
    Boven, even gewacht en teruggekeerd om de camera af te schakelen. Ik koos een beeld, de rest heb ik gewist.
    Een overzicht (maar niet alles) van enkele ‘afstandsbedieningen’ (remote type kan je instellen)
    http://www.bhphotovideo.com/c/buy/Remote-Controls/ci/4948/N/4077634555

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190

Ik heb het even getest in den hof. Ik kom op +/-25m. Dus voor de olypmus pen pl7 met smartphone app. Tussen de huizen was het een heel stuk minder.
    P2280450

Der Jan
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hartelijk bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.