HOME FORUM Stel jezelf voor Stijn – 1 jaar van nu..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Dag iedereen,

Ik ben Stijn, geboren in 1984 en wonende in Antwerpen.
    Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb er al verscheidene zaken van opgestoken, vooral de materiaaltopics vind ik erg interessant.

Mijn wandelervaring bestaat voornamelijk uit dagtochten met mijn vrouw in binnen- en buitenland en enkele meerdaagse tochten met wandelvrienden in onze Ardennen.
    Daarnaast hou ik van mountainbiken en watersporten. Beroepsmatig spendeer ik de helft van mijn tijd op zee en probeer ik in mijn vrije tijd¬†deze uitzichten te compenseren door bos en berg op te zoeken. ūüôā

Een poos geleden ging ik met mezelf de uitdaging aan om over een goed jaar van nu een (voor mij grote) eerste solotocht te ondernemen.
    Concreet wil ik dit invullen door een week te trekken langs een niet al te technisch scandinavisch pad, grootste kanshebber tot nu toe is de Padjalantaleden in Zweden.

De plannig is om in september 2017 te gaan. Dit geeft me nog een jaartje tijd om extra materiaal te zoeken, te testen, eventueel bij te sturen, ervoor te zorgen dat mijn lichaamlijke vorm piekt en een paar mini solo trips te doen om het alleen zijn te ervaren. Al denk ik na mijn vorige meerdaagse met één of twee metgezellen dat net een bevrijding gaat zijn. Soms moet de stilte gewoon de stilte kunnen zijn, een mening die ieder een beetje anders invult..

Op tijd en stond zullen jullie een vraag van me kunnen verwachten, ik sta altijd open voor tips en tricks van de ervaringsdeskundigen hier.

groeten en tot hoors,

Stijn

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Stijn,

welkom aan boord.

Een jaar tot aan  Padjalantaleden is een heel haalbaar doel.

Ik heb mij ook terug voorgenomen om wat extra solotochten in te lassen.

NicoCallens
    Deelnemer
    Aantal berichten: 29

Leuk om je op die manier voorgesteld te zien.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Stijn,

Welkom op het forum! Altijd leuk om lezen dat sommige mensen hun voorbereidingstijd nemen en een haalbaar doel vooropstellen. Gezien de noordelijke ligging, raad ik alvast aan begin september te reserveren voor je tocht. Tegen het eind van de maand wordt het flink kouder, de dagen worden korter en het openbaar vervoer wordt soms al teruggeschroefd . Een link naar een verslag vind je alvast op deze pagina van Zweden.

Verder raad ik je aan om één of meerdere beginnersweekends of bivaktochten van Hiking Advisor vzw mee te maken. Je gaat meteen heel wat praktische tips kunnen opdoen voor je solotocht. In onze kalender vind je de activiteiten van dit najaar. Eind deze maand komt de planning van 2017 online te staan.

Daarnaast kan je uiteraard zelf wat inlooptochten organiseren. Doe er zeker eentje in de Ardennen en een gebied als de Vogezen/Zwarte Woud.

Geniet van het plannen en voorbereiden!

Groetjes,

Debbie

stinus
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Bedankt voor de verwelkoming.

Dat doet er mij aan herinneren, Debbie, om mijn lidmaatschap nog in orde te maken. Met veel plezier wil ik deze gemeenschap ondersteunen, hopelijk in de toekomst ook met zelf opgedane kennis ter zake.

Hoewel ik mezelf meer als een einzelganger zie, kan het zeker tof zijn om er eens met gelijkgezinden op uit te trekken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.