HOME FORUM Stel jezelf voor Steven

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hallo beste hikers,

ben al een aantal dagen aan het lurken op het forum en heb al veel kennis opgedaan, tijd om mezelf eens voor te stellen. Steven, 32 jaar, afkomstig uit de buurt van Mechelen. Ik heb de laatste 10 jaar veel gereisd, veel in Oost-Europa en de voormalige Sovjet-Unie, ook een jaar in Australie gezeten, een keer een paar maand door West-Europa gefietst. In die tijd ook veel in de bergen gezeten, maar meestal voor 1 of 2 nachten.

Ik had nooit echt de motivatie voor lange tochten en ook niet het juiste materiaal. Nu heb ik wel de motivatie, en ook eindelijk een beetje geld om al die dure spullen te kopen :-). Professioneel hou ik me de laatste jaren voornamelijk bezig met Centraal-Azie, mijn vrouw komt uit Kazachstan en ik heb een online reisgids voor de regio gestart (caravanistan.com als je interesse hebt). Nu ik alle simpele tochten daar gedaan heb moet ik dieper de wildernis in om te kunnen blijven verkennen.

Mijn doel is trektochten in Tien Shan en Pamir van ongeveer 1 week, tesamen met mijn vrouw of solo, op termijn misschien langer als ik meer ervaring heb. Ben mezelf aan het inlezen in de ultralight-gear filosofie, het boek van Andrew Skurka – The Ultimate Hikers Gear Guide was een goeie introductie.

Veel vragen blijven nog hangen over welke spullen ik best aankoop, daarom meng ik me graag met de experts hier. Ben blij om een Vlaamse community te vinden in deze niche zo gedomineerd door Amerikanen en Duits-sprekenden. Tot snel!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Steven, heel erg welkom op het forum. Leuk om te zien dat er nog iemand gebeten is door Oost-Europa. Ik denk dat je zelf nog wat mensen op weg kan helpen.

Ik merk dat veel mensen hun eigen keuzes maken qua materiaal. De ene gaat al wat verder in de lightweightfilosofie dan de andere. Het blijkt natuurlijk maar een middel, al is het wel belangrijk om het juiste mee te nemen als je de bergen intrekt.

stevenh
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Bedankt Debbie! Het is inderdaad een kwestie van uittesten en zien wat er best bij je past, maar daar ligt ook de moeilijkheid meteen: waar test je die dingen in Belgie? ’t Is soms een beetje gokken. Ben vandaag bij Runnerslab in Zaventem geweest. Ik zag dat de Inov8 Roclite schoen erg in trek was bij de leden hier, maar die was niet in voorraad. Na wat andere schoenen te testen uiteindelijk gevallen op de Brooks Cascadia 10. Hopelijk een goeie keuze, maar we moeten inderdaad niet allemaal hetzelfde doen! 🙂

Wat Oost-Europa betreft, love it. Transylvanie is een all-time favoriet, voor de cultuur en de landschappen, Albanie, Macedonie, Montenegro, de Julische Alpen in Slovenie, Istrie in Kroatie, Krim en Bosnie zijn ook niet te versmaden. Ben ongeveer overal geweest behalve in Wit-Rusland, ik kan onmiddellijk teruggaan. Plezant, goedkoop en dichtbij.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.