HOME FORUM Tussen pot en pint "Stelen met de ogen"

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

“Kort dag” bericht omdat het forum een paar dagen niet heeft gewerkt onmogelijk dit bericht wat vroeger te plaatsen
    Vandaag ga ik mij de ganse dag bezig houden met het naaien van een nieuwe trailstar kopie.
    Als je een en ander op wil steken door te komen zien hoe ik het aanpak ben je de ganse dag welkom
    -Priorijlaan 15 Zoersel
    Als je een stuk plastiek meebrengt kan je evt een afdruk maken van de mal van één pand

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Hmmm, ook al ben ik zelf al in het bezit van een trailstar, misschien moet ik toch eens effe komen zien Ivo. Benieuwd of je de panden nu ruimer gaat maken dan vorige keer gezien je lengte. Misschien dus tot straks, maar eerst heb ik nog wat anders te doen. 🙂

Jonas1984
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Helaas dit bericht te laat gezien, maar gezien mijn creatief talent redelijk onbestaande is had ik toch niet veel kunnen opsteken vrees ik. Als je experiment met een groter model lukt ben ik wel geïnteresseerd in een bestelling bij jou Ivo (als je er de tijd en zin voor hebt uiteraard).

ivovm
    Sleutelbeheerder

Jonas,
    helaas voor jou,
    ik ga er geen maken op bestelling.
    Ik ben daar op mijn eigen tempo wel een drietal dagen zoet mee.
    Mijn aanbod om hem eens uit te lenen voor een proefnacht kan wel.
    Ik heb hem ook niet groter gemaakt.
    De basis van één van de vijf driehoeken is 220 cm.
    Kan je al eens ruw uittekenen op papier wat dat geeft qua oppervlakte en langste maat bij stormstand. Hoogte stok rond de 125 cm.
    Minder overvloedig gebruik van siliconen leverde mij 100 gram gewichtsvermindering.
    Met zakje en 3mm lijn komt hij op 550 gram.
    Debbie heeft ervaring met aankoop bij MLD
    een fotootje:
    https://picasaweb.google.com/114978298530178500004/TrailstarCopy#5831037205923291010

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 114

Ivo, om 1 of andere reden lukt het me niet om een opmerking op je blog te posten (tenzij jij die nu toch ondertss al een paar keer ontvangen hebt)

maar dit wou ik kwijt over je ‘verwerken van silnylon stof’ bijdrage:

Dat bruin blijft een ‘vette’ kleur 🙂

Ik ga me binnenkort ook een naaimachine aanschaffen (mocht je hiervoor tips hebben dan hoor ik het  graag). Mijn 1ste project zal dan een ray-wayquilt zijn voor zomerse temperaturen.
    Als ik advies nodig heb dan hoor je me nog wel, als dat ok voor je is.

Het filmpje vond ik ook wel leuk. Het maakt de uitleg ook duidelijker.
    Nu nog een voice-over 😉

ivovm
    Sleutelbeheerder

Nee, nog geen bericht ontvangen.
    ook geen idee hoe dat komt.
    Voor een naaimachine zou ik de tweedehandsmarkt eens afschuimen en eerder voor een stevig “antiek” machine kiezen met enkele basissteken dan een “computergestuurd” plastiek model met tientallen siersteken. Zeker als je later ook door bv enkele lagen heupband oid
    wil geraken of aan een eigen rugzak wil beginnen
    Kijk eens op BPL: daar is die vraag ook al eens een paar keer gesteld.
    Wil je wel met raad bijstaan maar heb nog nooit met synthetische isolatie gewerkt.

Eloi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Ziet er weer goed uit Ivo. Ik zag net dat het al 5 maanden geleden is dat ik aan mijn tent zou beginnen. Maar nog steeds niet van gekomen. Morgen en dan ben je 5v maanden verder :). Nu eerst klussen in nieuwe huis en dan beginnen.

Ik kan het filmpje niet vinden waar staat dat precies?

Groet,

Eloi.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Eloi,
    op mijn blog
    http://ivovanmontfort.blogspot.be/2013/01/verwerken-van-silnylon-stof.html
    Verder denk ik dat het ook mogelijk moet zijn om panden silnylon aan elkaar te lijmen zonder naaien beetje zoals cuben wordt verwerkt alleen denk ik dat de naden extra structuur geven aan het ontwerp omwille van de rek die sil nylon heeft
    @ veerle: zonder geluid was beter geweest maar een voice-over????
    dat gaat te snel voor een limburger.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Na de wintertent, vandaag begonnen met het uitsnijden van de panden om een winterslaapzak te maken.
    Ik had de Lynx (western mountaineering) van Joery geleend (hij gaat hem weldra terug krijgen) om een idee te krijgen hoe een dergelijke slaapzak is opgebouwd. Zelf had ik een Lafayette van Valandré.
    Lang na zitten denken hoe ik een en ander aan ging pakken.
    Het zal een combinatie worden van technieken die beide fabrikanten toepassen.
    Uiteindelijk maar begonnen aan het project. Ik zal onderweg wel zien tijdens de opbouw hoe ik verder werk als een hindernis opduikt.
    Vrijdag 10 januari heb ik een ganse dag verlof en ga die dag vrij houden om er verder aan te werken.
    Mocht er iemand vrij zijn en hij/zij wil zien hoe ik een en ander aanpak,
    je bent welkom.
    Donderdag avond zal ik nog posten wat er vrijdag op het programma staat.
    Kan je dan nog beslissen of het de moeite is om langs te komen.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Vanaf 9 mei ben ik vier dagen vrij.

Die dagen ga ik gebruiken om een nieuwe shelter te maken.

Ik ga mij baseren op een tramplite

Colin Ibbotson is doorheen de tijd aan het experimenteren geweest met tal van uitvoeringen.

Bij zijn laatste ontwerp heeft hij ipv een rits gewoon een los stuk gebruikt om de ingang af te sluiten bij regenweer. Zie bv

Mocht iemand komen kijken, hij/zij is welkom. Laat wel weten wanneer je komt als je een specifiek deel van de bouw wil volgen.

toon
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

Tot nader order het mooiste ontwerp dat ik ken… Ik ben alvast jaloers. Veel plezier gewenst tijdens de constructie!

ivovm
    Sleutelbeheerder

Het lukt mij blijkbaar niet om rechtstreeks een foto te plaatsen.

Hieronder een link

https://goo.gl/photos/tckGzwLfDUjKxdNT7

Toch twee dagen flink doorwerken om zover te komen. Morgen maak ik een flap om de ingang af te sluiten bij slecht weer en werk ik hem verder af (wat inmiddels is gefixt)

600 gram met het nodige touwwerk maar zonder piketten

toon
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

Knap hoor!

Kan je, wanneer je met de hoogte van je wandelstok speelt, de regenflap strak houden door de piket die hem in het midden vasthoudt meer naar voor of achter te steken?
    Hoe hoog staat je stok op de foto’s?

Echt mooi! Proficiat!

ivovm
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor de complimenten.

Stokhoogte met zeil tegen de grond is 125 cm.  In principe wordt daar niet verder mee gespeeld maar het is wel mogelijk. De lengte heb ik afgeklokt op 3m. Het origineel is dacht ik 50 cm korter.

Het zeil dat de deuropening dicht maakt, daar kan mee gevarieerd worden. Eenmaal de tent opgesteld wordt de onderkant strak gespannen. In het midden heb ik een linelock geplaatst om wat te kunnen variëren maar die is niet echt nodig. Het zeil wordt langs binnen opgespannen door een combinatie van linelock en gesp.

Een kant is aan de polslus van de wandelstok bevestigd en de andere kant aan het zeil. Daarmee kan lustig worden gespeeld. Van strak tot losjes met nog wat zicht naar buiten. Ik heb een foto bijgeplaatst om dit te verduidelijken. Ik moet Ibbotson bedanken voor dit idee. Het is als het op ventileren aan komt,  een stuk handiger dan een ritssluiting. Verder is het mij opgevallen dat door het spelen met de stok in horizontale richting kan spelen met de grootte van de binnenruimte/het is immers een driehoek (ventilatie verbeteren bv langs de achterkant/beneden)

Ik ga daar nog veel plezier aan beleven.

bjodes
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 56

Mooi werk Ivo,

Wil die wel eens van dichter bekijken in de toekomst als de gelegenheid zich voordoet.

Ivo, ik zie dat mensen vaak dingen maken in Cuben, is er een reden waarom jij hier geen gebruik van maakt? (buiten duur en waarschijnlijk minder evident om mee te werken).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.