HOME FORUM Materiaal en techniek Steentjes, takjes , en gras in schoenen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 41

Door het warme weer van de laatste tijd liep ik steeds in korte broek. (Voorheen altijd lange broek door medische omstandigheden) Ik heb nogal last van steentjes, takjes en gras dat in de wandelschoenen terechtkomt. Moet toch om de 5 kilometer stoppen om de schoenen om te kieperen en kousen uit te kloppen. Iemand die hetzelfde probleem heeft? Wat kan ik hier aan doen? Of loopt er nooit iemand in korte broek 😉 .
    Bedankt voor enige info en of hulp.

P

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Google eens op “dirty girl gaiters”, “Inov8 debris gaiters”, “RAB Scree gaiters”, enz.
    Dat is wat je daartegen gebruikt.

Peter
    Deelnemer

En iedereen heeft dat? Begin nog te twijfelen aan mijn staptechniek. Voor de winter heb ik ook gaiters voor het slijk en vuil maar voor de zomer dacht ik niet dat dit nodig was. En is normaal voor trailrunners, gaat een schoon zicht zijn op mijn meindl schoenen.

P

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Je kan ook je lange kousen over de bovenrand van je schoenen proberen te plooien, simpel en effectief. Of je kan zelf ook heel eenvoudig een lage get in mekaar knutselen met stukje stof en een naaimachine.

En als je dan toch met de mode mee wil doen, dan doe je je hoge wintergetten maar aan.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik loop ook graag in korte broek maar weinig last van dit probleem, ook niet als ik met mijn trailrunners door de Ardennen loop tenzij ik mezelf ga kastijden door een stuk af te steken waar het vol doornstruiken blijkt te staan.
    Het zou dus aan je staptechniek kunnen liggen. Enkele tips: goed uitkijken waar je voeten zet, je passen niet te groot maken en je voeten zacht neerzetten. Ik hef amper mijn voeten op eigenlijk, dat kan ook wel eens voor problemen zorgen. 🙂

Peter
    Deelnemer

Ik denk dat het voornamelijk aan mijn sportief wandelen ligt. Zal dus iets minder snel moeten stappen.
    Alvast bedankt voor alle info en opmerkingen.

P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.