HOME FORUM Materiaal en techniek Statief

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Aan de mensen die zo moedig zijn om een statief (voor een DSLR camera) mee te nemen op meerdaagse treks: welk statief gebruiken jullie ?

HikingDB
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Je kan best een licht statief kopen als je meerdere dagen op stap bent. Ook is het belangrijk te weten hoeveel gewicht het moet kunnen dragen. En ten laatste moet je voor jezelf uitmaken hoe duurzaam en efficient het moet zijn. Dat laatste bepaald voornamelijk de prijs. Probeer toch ergens rond 1 kilo uit te komen anders neem je het toch niet mee.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Ik heb zelf een sirui-t-025X (die je altijd eens mag komen uitproberen). Vlot uit en inschuifbaar. Het gebrek aan handvat en enkel maar een knop bij de bol is een compromis waardoor het richten net een fractie trager gaat zijn. 833 gram zonder opbergzak.

Bananeman
    Deelnemer
    Aantal berichten: 29

Ik heb een  PEDCO ULTRAPOD 2, op aanraden HA-leden op de smoelboekpagina.. Best tevreden over. Ik heb er wel deze mount bijgekocht, Mengs DC38. Dit in combinatie met een Peak Design Capture Pro clip op mijn camera werkt perfect. De camera hangt vast aan mijn schouderriem, zodat hij niet meer bengelt.

Die Pedco zet ik op de grond/… Of maak hem vast aan een boomtak of aan mijn wandelstok als monopod dan. Weegt 2 keer niks.

Filip Claeys
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Bedankt voor de reacties.

Ik kende het merk niet, maar de Sirui lijkt op verschillende vlakken een goed compromis. Ik heb ‘m aangeschaft en ga er volgende week op IJsland (Kerlingarfjöll) eens mee experimenteren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.