HOME FORUM Tussen pot en pint Soulo, een tent voor linkshandigen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Het is jullie misschien ook opgevallen dat de deuropening van een akto verschillend is ingeplant dan de deur van een soulo.

http://images.hilleberg.net/products/Akto/AktoGrn.jpg

http://images.hilleberg.net/products/Soulo/SouloGrn.jpg

Nu ben ik iemand die in winterse omstandigheden veel werkzaamheden (sneeuw smelten,koken…) vanuit de slaapzak doe. Laatst gemerkt dat ik als rechtshandige met een soulo in het nadeel ben. Steunend op mijn elleboog wordt mijn linkerhand dan de werkhand.

Met de deuropening van een akto heb je dat probleem niet.

Zie ik iets over het hoofd met mijn redenering?

Ik heb de vraag net ook maar aan Hilleberg gesteld.

Ik ben benieuwd of er langs hun kant diepere en/of logische  gedachten achter zitten.

Maar of ze de moeite nemen om in hun pen te kruipen?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik ben benieuwd naar de reactie. 😉

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Ze hebben de moeite genomen om te reageren. Blijkbaar was ik niet de enige maar er zitten geen diepere gedachten achter begrijp ik. Nu ik toch bezig was heb ik bij mijn nieuw ontwerp de deur toch maar aan de andere kant geplaatst. Qua constructie/opbouw  maakt dat amper verschil. Ze zouden de optie bij Hilleberg ook aan kunnen bieden als verkoopargument.

Hello Ivo,

An interesting question.

Over the years there have been many comments about this. One can say that half want the vestibule on the left side and the other half on the right side. In Akto and Enan can turn in any direction at any time. There are also discussions about what is right there too J.

The short but simple answer is that we choose to design the tent that way.

We thank you for your feedback.

Best,

Kim

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Ivo,

Ik heb hier eerlijk gezegd geen last van gehad maar ik zou dan ook niet heel de tijd al liggend steunend op mijn elleboog, of dat nu de linkse of de rechtse is, kunnen koken enzo.
    Het voordeel van de Soulo vind ik dat je toch wel makkelijk rechtop kan zitten, dat vind ik handiger om te koken.  Ben natuurlijk ook wat bescheidener van lengte.

’t Is in elk geval een stevige tent, dat heb ik mogen ondervinden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.