HOME FORUM Wandelgebieden Solo trekking Nepal

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Beste hikers,

Na solo hiking ervaringen in het hooggebergte van de Franse en Spaanse Pyreneeën denk ik nu aan Nepal. Heeft iemand hier ervaring mee? Voelde het veilig alleen?

Ik heb zojuist artikelen gelezen over verdwenen/aangevallen/vermoorde Westerlingen in vooral het gebied Langtang ten noorden van Kathmandu. Deze incidenten gebeurden alweer wat jaren geleden (2010-2012 geloof ik). Ik vraag mij af hoe de situatie daar nu is. Ik kan geen recente gevallen vinden op internet. Nu zal ik dus niet zo gauw naar Langtang gaan, eerlijk gezegd.

Graag jullie ervaringen over de hiking trails in Nepal. Welke trail zou je aanbevelen?

Ik heb zeker een maand of anderhalve maand de tijd.

Alvast bedankt!

Groetjes, Renate

Freya
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hallo Renate,
    Ik kan je zeker de Everest Base Camp Trek aanbevelen, dat is echt één van de mooiste trektochten die ik ooit gedaan heb. Ook de Annapurna Base Camp Trek is een toffe trek. Voor deze trektochten, zou ik toch een gids aanraden. Al kan je de Everest Base Camp Trek ook volledig solo doen, maar het is toch heel zwaar is en als je dan toch eens verloren loopt … ik weet het niet.

Groetjes, Freya

RenateNL
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Hoi Freya,

Bedankt voor je reactie! Ik zat zelf al aan Annapurna circuit te denken. Het hoogste gedeelte van de trail wil ik in ieder geval samen met iemand of een groepje doen. Ik moet nog even kijken hoe ik contact met andere wandelaars kan leggen, online van tevoren of eventueel ter plekke in Kathmandu of onderweg.

Je schreef dat Everest Base Camp volledig solo te doen is. Geldt dat niet voor Annapurna circuit?

Groetjes!

Renate

johanb
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Heb 14 jaar geleden de Annapurna-rondgang gedaan in 17 dagen. Machtig en makkelijk. ALleen over de hoogste piek (5300m geloof ik) werd het technisch. Zeker een aanrader!

Johan uit Gent

Goohooni
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Treks rond annapurna en everest base camp kan denk ik perfect alleen, je loopt er nooit alleen. (April,mei, september, oktober, november). Je komt altijd wel iemand tegen. In 2012 reisde ik solo af tot Nepal, maar sprak online af op trekkingpartners.com met enkele leeftijdsgenoten.. Liep super vlot. Nadien hebben wij ook rafting gedaan met 30 mensen voor over de aardbol heen. Topreisje 🙂

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Als je Everest doet, doe dan zeker ook Gokyo-Ri. Het beste uitzicht op Everest zelf en zicht op 4 8000-ders.

De Annapurna-rondgang is schijnt sinds het doortrekken van de weg naar het laatste dorp onder de pas een pak minder aantrekkelijk geworden.

Wat bedoel je met solo ? Volledig alleen of toch met sherpa ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.