HOME FORUM Wandelgebieden Sneeuwracketwandelen met kinderen in de Vogezen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 57

Dag hikers,

Wij zijn op zoek naar mooie sneeuwracketwandelingen in de Zuidelijke Vogezen (gebied: Ventron – Wildenstein – Grand Ballon – Ballon D’Alsace) voor kinderen (8 en 5 jaar). Zowel wij als onze kinderen hebben al (wat) ervaring met sneeuwracketwandelen. Wie kan ons helpen?

We grasduinden reeds door ons boek (Les Plus Belles Randonnées des Vosges) en sneeuwracketverleden maar extra routes (eventueel in GPX-formaat) zijn zeer welkom.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Werner

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Werner, het is vrij simpel om zelf iets in elkaar te boksen en als je wat kaart kan lezen, is een GPS meestal niet nodig in de Vogezen. Quasi alle routes zijn begaanbaar in de winter, vermijdt gewoon de steile routes aan de oostkant. Koop een stafkaart (vb. https://ignrando.fr/boutique/le-hohneck-gerardmer-la-bresse-pnr-des-ballons-des-vosges-club-vosgien.html) en de mogelijkheden zijn eindeloos. Je hebt meteen ook een zicht op de markering van de routes. Als je niet te veel hoogtemeters wilt doen, rijdt je best naar één van de cols vb. Schlucht. Die zijn meestal wel berijdbaar, als je winterbanden hebt tenminste. Een nachtje in http://chaletrefuge3fours.ffcam.fr/, een typische berghut, is een aanrader! En de hut ligt niet zover van col de la Schlucht.

Werner
    Deelnemer
    Aantal berichten: 57

Dag Debbie,

Bedankt voor je antwoord. Vroeger zonder kinderen en vorige winter met kinderen hebben we daar met onze sneeuwrackets verschillende tochten gedaan. Nu zoeken we het iets zuidelijker.

Een wandelgps heb ik niet. Tot grote tevredenheid gebruik ik naast de klassieke stafkaart OSMAnd+ op mijn smartphone.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.