Tags: 

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 74

voor het matje zou ik toch naar een luchtmatje gaan. Dat “kraken” is bij de recente modellen al heel wat minder.  Die zelfopblazende matjes gebruik ik niet meer. Veel te zwaar voor het comfort dat ze beiden. Op de collega site staan uitgebreide ervarings testen van de thermarest NeoAir, Neoair XTherm als van de Exped tegenhanger. Die kosten wel iets, maar een paar nachten kou lijden en je vakantie naar de knoppen is ook niet wat je wenst. Die slaapzak van Decatlon en een Neoair zullen een wereld van verschil betekenen en het gewicht nog binnen de perken houden.

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Mag ik daar even iets over zeggen: in de thread ‘slaapzakken combineren’ heeft iemand een Xtherm gebruikt bij maximaal -4°C en die is toch niet overtuigd. En ik ben dat nog tegengekomen. En als je 170€ betaalt voor een matje, dan wil je toch al veel zekerheid dat het effectief doet wat je kan verwachten.

En dat ‘kraken’ is ook heel persoonlijk. Sommigen hadden daar zelfs bij de oude modellen geen last van; anderen vinden zelf de huidige modellen heel luidruchtig.

Tanya
    Deelnemer
    Aantal berichten: 35

@ Serrel: bedankt voor je mening. Ik ga straks eens kijken bij de AS en de verschillende matjes testen als het kan. Meestal heb ik zo’n matras met ‘buizen’ niet graag, vandaar dat ik eerder Thermarest zou kiezen. Maar misschien geraak ik straks wel overtuigd 🙂

Woubeir
    Deelnemer

Tanya, de NeoAirs worden ook gemaakt door Therm-a-Rest en de banen lopen i.t.t. de andere horizontaal. 🙂

Tanya
    Deelnemer

ik heb toch maar gekozen voor de Thermarest Prolite Plus; dat lag best goed 🙂

patria
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38

ik heb toch maar gekozen voor de Thermarest Prolite Plus; dat lag best goed

Heb ik zelf ook en effectief met -5 goed geslapen. Geen probleem gehad. Met een goede slaapzak, een  muts en de andere tips zoals al hier eerder aangegeven kom je al ver. Eventueel de glinsterende reddingsdeken onder je slaapzak leggen. Is niet spectaculair in winst, maar alle kleine beetjes maken een graad verschil. Het kraken is zo gefixt met oordopjes in je oren. Ik ga er van uit dat je die bij hebt als je eens in een berghut blijft slapen 🙂

Tanya
    Deelnemer

@ Patria: ja, zo’n reddingsdeken had ik ook al gelezen, maar dan om dit onder de matras te leggen. Dan ritselt het ook niet zo erg denk.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Tanya, een reddingsdeken onder je matje leggen heeft geen enkele zin en verliest zijn effect. Je moet het echt bovenop het matje leggen.

patria
    Deelnemer

Zoals Debbie aanhaalt. Het matje houdt de koude weg. Je reddingsdekentje weerkaatst wat van je warmte terug.

Patrick

Tanya
    Deelnemer

oh, bedankt voor de tip!

Tanya
    Deelnemer

Ik had ook wel interesse in de TNF Blue Kazoo, maar omwille van het volume werd me deze van Tundra aangeraden (of de gewone Pure) maar van dit merk heb ik nog niet gehoord en het is hier ook weinig te vinden. Het is natuurlijk weer een pak duurder.

patria
    Deelnemer

Als ik mij niet vergis heeft Debbie de TNF Blue Kazoo.

Patrick

Tanya
    Deelnemer

hehe, ik geraak er niet uit. Die van Decathlon lag niet goed dus heb ik terug gedaan. Dus nu zit ik te twijfelen tussen de Lamina 20 of toch maar een dons te nemen. Ik vond dat die slaapzak qua gewicht/volume niet veel verschil is (volgens de websites) dan de Blue Kazoo, maar wel zo’n €120 prijsverschil. Zouden jullie dan alsnog een dons aanraden?

Pure -5 lijkt me met zijn -5°C en 790gr wel super, maar ook wel duurder dan die van TNF.

pfff…. ik en keuzen maken

Tanya
    Deelnemer

oh ja en bij Kampeermarkt raadde ze wel Lowland aan. Vooral omdat het bovenaan verticale lijnen heeft zodat je als je op je zij slaapt het niet voorhebt dat de dons naar onder schuift. En ook maar 850g; wat dus minder is dan de Blue Kazoo.

Woubeir
    Deelnemer

ik zou sowieso dons nemen. En voor de rest: wat is je budget ?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.