HOME FORUM Materiaal en techniek Slaapzak uit toonzaal kopen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Een vraagje rond het kopen van een slaapzak. Zijn er nadelen verbonden aan het kopen van een slaapzak die in de toonzaal uithangt? Ik denk zo aan UV-beschadiging bijvoorbeeld. Of aan de nood om hem te wassen. Toch wil geen enkele winkel op zulk model een korting geven. Maakt het misschien toch geen verschil?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1015

Net zozeer als kledij die op kapstokken hangt zal je geen korting krijgen.
    Een jas of een trui wordt gemiddeld gezien waarschijnlijk meer gepast dan een slaapzak en die ga je ook niet direct wassen als je ermee thuis komt.
    Ik zou echter geen slaapzak kopen die in de vitrine ligt en verbleekt is door het licht
    of waar al een paar jaar een spot is op gericht…
    maar een slaapzak, die samen met anderen in een rij opgehangen is, daar is niets mis mee.
    Eigenlijk doe je een goede zaak als je een dergelijke slaapzak koopt want dat is
    een van de manieren om een slaapzak goed op te bergen.
    Je kan ook slaapzakken kopen die al maanden lang in hun compressie zak zitten.
    Die zou ik net mijden.
    Hoewel de berichten hierover niet eenduidig zijn en er geen wetenschappelijke cijfers over bestaan
    maar algemeen wordt aangenomen om een slaapzak best niet langdurig samen te persen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.