HOME FORUM Materiaal en techniek Skyrocket II Dome van Jack Wolfskin

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Dag iedereen

Heeft iemand toevalligerwijs ervaring met de Skyrocket II Dome-tent van Jack Wolfskin (http://www.asadventure.com/benl/jack-wolfskin-tent-skyrocket-ii-dome-1131c50008)? Ik sta namelijk op het punt om er een aan te schaffen, aangezien deze tent op het eerste zicht het best aan mijn voorwaarden voldoet (tent tussen 200 – 300 euro, 2 personen, tussen 2 en 3 kg, voor alle weersomstandigheden behalve sneeuw, sterk en vooral waterdicht grondzeil en buitentent, koepelvormig en liefst geen geen fluo-kleur zoals de stormbreak van The North Face).  Ook de elixir 2-tent van MSR (http://www.kampeerder.be/nl/elixir-2-tent-296558) heb ik overwogen, maar de skyrocket scoort uiteindelijk beter (toch als ik de cijfers naast elkaar leg).

Iemand een idee of deze tent een goede ‘reputatie’ heeft? Of zijn er nog andere tenten die aan mijn voorwaarden voldoen en aan te raden zijn?

Alvast bedankt!

Jonas

Arvid
    Deelnemer
    Aantal berichten: 87

Ik heb geen ervaring met beide tenten.

Maar moest ik uit deze twee moeten kiezen, dan zou ik -zelfs zonder de specs en de afmetingen in detail te bekijken- eerder voor de MSR kiezen.  Wat mij eigenlijk direct overtuigt, is dat die MSR 2 ingangen heeft, en de Wolfskin maar één… MSR heeft ook meer naam als maker van lichtgewicht tenten dan Wolfskin. Daarnaast kruisen de stokken bij de MSR op meerdere plaatsen, wat de stevigheid ten goede komt.

Er is echter één nadeel: de tent is wat aan de korte kant. Op een hoog matje, is de kans groot dat een langere persoon met zijn slaapzak tegen het hoofd- of voeteinde zal liggen…

In dezelfde prijs/kwaliteits-categorie heb je bijvoorbeeld ook de Robens Lodge 2

JonasC
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Hmm, ja, ik hoorde al eens eerder dat Jack Wolfskin niet echt een grote naam is voor dit soort tenten, daarom dat ik het nog eens op dit forum wilde voorleggen…

Wat de ingangen betreft, eigenlijk heb ik liever 1 ingang – kwestie van het overzicht te kunnen behouden 🙂

De Robens Lodge 2 is wel al direct een stukje zwaarder, maar in principe inderdaad ook een interessante tent.

Ik kijk nog eens verder, bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.