HOME FORUM Materiaal en techniek Six Moon Designs Deschutes…gedachten en tips gevraagd!

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Volgens mij is Ivo’s luie mens opzetsysteem nog altijd het interessantste. Bij slecht weer met erg veranderlijke en hevige wind wil je dan toch de trailstar helemaal dichtmaken. Die extra flappen hebben op dat moment weinig nut want je wilt vermijden dat de wind onder het zeil terechtkomt. Ze nemen bovendien toch wat ruimte weg en zijn weer extra rugzakgewicht, maar op zich is het wel mooi gedaan en snel te installeren.

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

Een Trailstar lijkt me, door zijn versatiliteit, inderdaad beter geschikt in silnylon.

Bij een Mid heb je niet zoveel opstelmogelijkheden en is stretch dan ook minder van tel, daar lijkt me cuben dan een beter idee.

Eenderhoe Saskia, zeer veel plezier ermee. Je zal er ongetwijfeld erg tevreden van zijn. Nu nog even geduld uitoefenen 🙂

Wat privacy betreft: Marco van As Tucas zal die graag maken voor je. Fantastische gast om mee te werken. Heb enkele van zijn producten en die zijn allemaal kwalitatief erg hoogstand.

Wat Oookworks betreft, die vallen te mijden. Ondanks dat de reputatie van Sean er wat op vooruit is gegaan de afgelopen maanden, betrouw ik het zaakje niet helemaal. Er is hier erg veel over geschreven, onder meer op de fora van Outdoorsmagic & Backpackinglight.

Saskia
    Deelnemer
    Aantal berichten: 129

Ik kan zelf ook een beetje overweg met de naaimachine. Een buitentent durf ik me nog niet aan te wagen, maar een binnententje, bivakzak of deurtje gaat zeker lukken. Ben al aan het neuzen voor stoffen voor een bivakzak (kopie van de superlight van MLD).

Ik ben mij bewust dat de deur niet slim is bij slecht weer. Ik zou het alleen gebruiken voor privacy, maar misschien is dat niet nodig, zal wel zien. (Vind Ivo zijn opstelling erg interessant!  Ik moet steeds lachen als dat deurtje naar beneden rolt 🙂 )

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.