HOME FORUM Stel jezelf voor Single trekking met de hond

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo

Ik zou graag met men hond enkele dagen rondtrekken.

Om te starten gewoon in ons belgenlandje om wat ervaring op te doen.

Beginnende met een dag of 4 waarschijnlijk.

Eerlijkheidshalve, ik heb geen ervaring met trekking, laat staan om dit samen met de hond te doen.

Bijgevolg zit ik met enkele vragen.
    Op internet kan ik moeilijk info vinden specifiek voor mijn situatie vandaar dat ik even wou horen of jullie konden helpen.

Ik ben single en heb een Alaskan Malamute.

Mijn twee grootste punten zijn overnachting/toilet en maaltijd.

Het liefste zou ik met de tent willen kamperen.
    Ik geloof dat dit in België enkel op een camping mag wat natuurlijk het douche/toilet probleem waarschijnlijk direct oplost.
    Ik vermoed dat het aan te raden is om de routes vooraf wat uit te stippelen aangezien je dan toch steeds op een camping moet geraken?

Dan eigenlijk mijn grootste probleem. Voor de hond voorzie ik mooie porties voor zijn maaltijden die hij deels zelf kan dragen.
    Maar wat doe ik zelf best. Met de hond kan ik moeilijk de winkel binnen aangezien ik alleen ben.
    Hem onbewaakt buiten laten wachten is geen optie.
    Ik ben geneigd om enkel om deze reden toch met de wagen te gaan en eigenlijk dagwandelingen te maken maar vind dit wat zonde
    ten opzicht van de echt trekking ervaring. (ik zou de hond, al is het maar 5 minuten, even in de wagen kunnen laten dan terwijl ik de winkel binnen ga)

Dan wou ik nog even weten of ik best vooraf alles goed uitstippel of op zoek ga naar vastgelegde routes die ik vanaf het beginpunt dan gewoon kan volgen?

Hopelijk kunnen jullie me al een beetje helpen.

Alvast bedankt!

Groeten

Jennifer Beirens

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Officiëel mag je in België alleen op een kamping overnachten of op een daarvoor voorziene ruimte.