HOME FORUM Wandelgebieden Sierra Nevada / Alpujarras (Spanje)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 50

hoi, heeft er  iemand specifieke ervaringen met dit gebied (buiten verslag Saskia Bos), intentie om 2e+3e week juni lustocht te maken?

Zijn er online goede kaarten te vinden? (Penebetica is wel  besteld)

overnachtingen bij voorbaat “onder dak” (geen tent)

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 129

Wanneer je de kaart bestudeerd zal veel duidelijk worden ( ook m.b.t. overnachtingen). Ik ben er in januari weer geweest ( verslag is in de maak) dus ken het gebied aardig.

Op internet is er helaas niet zoveel te vinden. Maar de Penebetica kaart met het bijbehorende boekje geeft veel info. De GR240 is daarop niet ingetekend, daar is een aparte ( dure) gids voor, waar veel nutteloze info instaat, zonde van het geld. Alleen de kaarten daarin zijn nuttig. Als je ze nodig hebt laat maar weten,  ik wil ze wel inscannen.

rudi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 50

thx voor de info saskia, ja die kaartjes mag je zeker inscannen als het kan, je kan ze bezorgen op auspqu@gmail.com

ik heb ook contact gehad met Spanishhighs, bieden wel interessante tochten aan, maar aan de dure kant en onvoldoende om bvb 10 stapdagen te vullen, dus wil ik eigenlijk liever zeker wat in mekaar knutselen, en zoveel als mogelijk gebruikmaken van bemande hutten (poqueira, …) en onbemande shelters

hoe was het januari ?

Lurhstaap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Ik ben twee jaar geleden in november in die streek geweest, en toen was het een heerlijke 20-23 graden. Hou rekening met hitte in juni 🙂

Ik bleef voornamelijk op de GR-7, en het Cicero-gidsje was daarvoor afdoende (http://www.cicerone.co.uk/product/detail.cfm/book/693/title/walking-the-gr7-in-andalucia)

De hele Sierra Nevada, met de Sulayr ingetekend, is verkrijgbaar op twee 1:25.000 kaarten in één mapje (http://www.prames.com/libreria.asp?materia=124). Ik heb mijn exemplaar trouwens gewoon bij Pied a Terre in Amsterdam gekocht.

Waanzinnig gebied, heb er heerlijk gewandeld… Warm aanbevolen is trouwens de Casa Rural El Paraje (http://www.elparaje.com/drupal/), van een Belgisch stel. Ligt iets ten zuiden van het gebergte zelf, maar misschien kan het dienen als uitvalsbasis.

Veel plezier!

Jonas

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 129

Hoi Rudi,

In een ander topic vraag je me om te denken aan de kaartjes van de GR240. Uiteraard wil ik die voor je inscannen, maar niet alle 19, dat wordt te gek. Mijn idee was dat je eerst je route bedenkt en kijkt welke etappes je van de GR240 wilt volgen. Dan stuur ik je die op. Overigens zullen dat er niet veel zijn omdat je maar bij 2 van de 19 etappes onder ‘dak’ kan overnachten.

De hele Sierra Nevada, met de Sulayr ingetekend, is verkrijgbaar op twee 1:25.000 kaarten in één mapje (<span style=”text-decoration: underline;”><span style=”color: #0066cc;”>http://www.prames.com/libreria.asp?materia=124</span></span&gt;). Ik heb mijn exemplaar trouwens gewoon bij Pied a Terre in Amsterdam gekocht.

Goede tip! Als ik weer zou gaan , ga ik deze kaart ook aanschaffen. De kleinere schaal is zeker een voordeel en omdat de penebetica kaart niet overal even nauwkeurig is, is het goed om extra kaartmateriaal te hebben.

Spanish highs is uiteraard duur, ik zou ook zeker niet in juni met een gids op stap gaan. Maar hun website staat vol met ( meerdaagse) routes ( die je kunt jatten voor je eigen tocht), info over de hutten, webcams ( kun je voor vertrek kijken hoeveel er sneeuw er ligt), weersvoorspelling enz. Vandaar dat ik hem in mijn reisverslag erbij noem.

Veel plezier met het maken van een route!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.