HOME FORUM Wandelgebieden Schotland route eind april

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 129

Inmiddels begint er een route te ontstaan. Heb de kaarten binnen en ze met veel plezier bestudeert. Ik heb besloten om geen combitocht te doen maar 8 dagen in 1 gebied door te brengen. De keuze is gevallen op het gebied rondom Fort William. Ik heb een 6 daagse lus bedacht van Spean Bridge naar FW via Kinlochleven. Elke dag heb ik de keus om door het dal te gaan, een munro te bezoeken of een graadwandeling te doen. Dus afhankelijk van het weer en omstandigheden beslis ik per dag wat ik wil/ kan. De laatste 2 dagen wil ik gebruiken om Ben Nevis te bezoeken ( als het weer het toelaat). Stijgijzers en pickel gaan voor de zekerheid mee, evenals een GPS.

Bedankt voor jullie input!

Thomas
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Naast “snelle toegang” was ook “goedkoop” een argument voor mijn geplande tocht, en met de tickets naar Edinburgh plots verdubbelden in prijs, is ook de locatie veranderd.

Het is Snowdonia geworden, via sn goedkope tickets geboekt. Ziet er ook wel een mooi stukje natuur uit. Zal ook de eerste keer zijn dat ik zo UL mogelijk ga proberen gaan. Mijn paklijst is altijd al redelijk minimalistisch geweest, maar nu komt er nog een nieuwe (kleinere en lichtere) rugzak bij, en wordt het de eerste keer op trailrunners (wel al uitvoerig getest en goed bevonden op dagtochten en huttentochten in Nieuw-Zeeland met zware bepakking).

KennyTheHiker
    Bijdrager
    Aantal berichten: 97

@ Saskia , waarom niet doorrijden naar Skye en de Sgurr Dearg / Banachdiach, ofwel the inaccesable pinacle doen?

lijkt me interessanter dan Ben Nevis 🙂

gr,

Kenny

Barend
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Kleine kans dat het niet door gaat, maar ik ben ook bezig om eind april naar Schotland af te reizen. Hoog op mijn verlanglijstje staat iig Ben Nevis, dus dat begrijp ik wel dat je die wilt zien Saskia!

Saskia
    Bijdrager

Ik wil graag op Esbit koken tijdens deze vakantie. Weet iemand of Esbit verkrijgbaar is in Fort William? Nog 2 weken en dan mag ik die kant op, zin in!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Ik zou die Esbit gewoon in je hoofdbagage steken, in de veronderstelling dat je het met vliegtuig reist. Het is dan wel een brandbaar product, maar toch nog iets anders dan benzine of gas.

bergkonijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 188

In Fort William is er een buitensport zaak, meerder zelfs. Het zou me verwonderen als je daar geen esbit kan kopen. Ik zou er is op googelen en die zaken bellen met de vraag.

Saskia
    Bijdrager

Ik zou die Esbit gewoon in je hoofdbagage steken, in de veronderstelling dat je het met vliegtuig reist. Het is dan wel een brandbaar product, maar toch nog iets anders dan benzine of gas

Een best wel voor de hand liggende oplossing maar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, stom. Is zeker het proberen waard, scheelt een hoop geregel. Heb even gegoogeld maar nergens gelezen dat er mensen mee in de problemen kwamen.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Ik wil graag op Esbit koken tijdens deze vakantie. Weet iemand of Esbit verkrijgbaar is in Fort William? Nog 2 weken en dan mag ik die kant op, zin in!

Ik kan me niet herinneren dat ik esbit heb zien liggen in de buitensportwinkels in Fort William. Gas en alcohol vind je er voldoende. Zoals Debbie zegt kan je esbit meenemen op een vlucht in de ruimbagage (uiteraard niet in de handbagage). Kleine hoeveelheden ontvlambare producten (zoals deodorant of dus ook esbit) worden in hoofdbagage toegelaten. Ik neem esbit vaak mee op vluchten en hier nog nooit problemen mee gehad.

KennyTheHiker
    Bijdrager

In Glasgow zit een enorme outdoorzaak. GO Outdoor. Kijk eens op de website voor hun assortiment.

Saskia
    Bijdrager

Ben terug uit Schotland, wouw, wat een super land voor een trektocht! Heb het fotoverslag af, te vinden op mijn blog: http://schizofrenieenbergenbeklimmen.nl/schotland-fotoverslag-van-een-geweldig-avontuur/

Esbit mee het vliegtuig in was geen enkel probleem. Bedankt voor die tip!

toon
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

Juist je verslag gelezen en je foto’s gezien… Waw! Jij hebt ook geen schrik om gewoon direct omhoog te stappen 🙂 Blij om te horen dat alles je zo aanstond. Wat je nu moet doen, zijn meer kaarten kopen en eigen routes blijven uitstippelen. Lang leve de Right Of Way… Nog veel plezier in Schotland!

KennyTheHiker
    Bijdrager

Heel mooi Saskia!

Ik vertrek donderdag naar Skye 😀

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.