HOME FORUM Materiaal en techniek Schoenen Type A en spikes voor sneeuwvelden Alta Via 2

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hoi,

Begin juli doe ik met een groep Alta Via 2. Degene die het marsplan uitstippelde, heeft niet altijd voor de gemakkelijkste route gekozen en zegt dat we nogal wat sneeuwvelden kunnen verwachten, zo onder meer op de Forcella Della Marmolada.

Nu heeft mijn zoon van 16 enkel A-schoenen (met hoge schacht) (Ik koop hem nog niet graag dure B/C schoenen nu, want zijn voeten groeien nog en 250+ EUR om één keer te gebruiken…). Crampons zullen op die A-schoenen wel niet goed passen. Of zijn er tegenwoordig toch modellen voor A-schoenen? Of zijn snowspikes goede alternatieven voor sneeuwvelden?

Of misschien zijn A-schoenen helemaal niet erg geschikt voor deze tocht? Op die van vorig jaar (twee maten kleiner!) heeft hij er probleemloos Alta Via 1 op gelopen, maar die is misschien wat minder ruig dan AV2, en we zijn maar 1 (kort) sneeuwveld tegengekomen waar we sowieso allemaal zonder crampons/spikes overgestapt zijn.

Groetjes,

Gert

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Ik heb AV2 nog niet gedaan en ken dus ook de moeilijkheden niet die jullie zouden kunnen tegenkomen, maar er zijn zeker crampon-achtige dingen die op A-schoenen passen.

Trouwens, ik gebruik al tijden lage schoenen type trailrunner in de bergen bij elk weertype en bij elke last op mijn rug en ik ga echt niet meer terug naar B/C’s. Maar da’s voer voor een andere discussie.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.