HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen Review: slapen onder een trailstar

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik heb een artikel geschreven rond het slapen onder een zeil en meer bepaald de trailstar. Lees hier het artikel: http://debbiestochten.wordpress.com/2013/02/23/slapen-onder-een-tarp-de-trailstar/.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Volgend artikel geeft wat aanvullende info mocht er iemand zijn die overweegt om eentje uit cuben fiber te kopen.
    http://www.christownsendoutdoors.com/2012/03/trailstar-wars.html
    Handig bij iedere tipi-vormige shelter is dat als de silnylon begint door te zakken onder invloed van vocht je de centrale stok een stukje verder uit kan schuiven tot alles weer strak zit. Je hoeft dus niet iedere lijn apart aan te trekken.
    Aanvullend op de stormstand opstelling: Als het slecht weer is of je verwacht slecht weer kan het handig zijn om eerst de trailstar strak op te spannen laag tegen de grond met de vijf piketten.
    Dan haal je er een piket uit die je een klein eindje verder uit het centrum zet.
    Aan die piket maak je een klein oog waar je een lijn doorheen haalt die je aan de shelter bevestigd. Zo hoef je niet op je buik om de vijfde punt te bevestigen aan de piket of los te maken maar kan je van binnenuit aan de lijn trekken tot alle panden terug strak staan. De lijn kan aan de centrale stok worden gebonden.
    Er bestaat ook een meer complexere oplossing die het voordeel heeft dat je steeds een opening kan houden voor contact met de buitenwereld om pas als het slecht weer is de zaak te sluiten maar dat is wat moeilijk uit te leggen en vraagt een kleine aanpassing van de trailstar doordat je een extra lus moet naaien aan een van de vijf ribben.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ligt het aan de Chimay die ik daarnet gedronken heb maar ik ben niet perfect mee wat je precies wilt zeggen. Ik stel voor dat je dat eens demonstreert op het packraftweekend. 😉

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.