HOME FORUM Tussen pot en pint Reizen naar Schotland

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 17

Ik ga in Mei de WHW wandelen met mijn oudste zoon. We zijn al even aan het bekijken op welke manier we het best (en het goedkoopst) naar ginder geraken en terug. Met het vliegtuig naar Glasgow en terug zou ons +/- 300 € kosten, met de bus een 150 € H/T. Heeft er iemand ervaring met het reizen met “Megabus”?
    Of een ander alternatief?
    Groeten,
    Filip

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

Megabus is wel ok. Alleen duurt het gewoon eeuwen eer je in Glasgow bent. 🙂

Yanick
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 23

Hey,

Een alternatief is vliegen op Edinburgh en met Citylink naar Glasgow. Als je met ryanair & citylink vroeg kan boeken wordt het een pak goedkoper.

Groeten,

Yanick

Liz
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38

Hi Filip, heb zelf om budget redenen ook wel eens megabus genomen. Prima service, maar ik vond het zelf toch niet relaxed om de dag daarna meteen te moeten hiken. We moesten middernacht uit de bus op de boot en je slaapt ook in de bus minder goed. Misschien iets ter overweging, maar het is natuurlijk een persoonlijke afweging! Ik ben ook wel eens gevlogen naar New Castle, dat is vaak ook goedkoper dan vliegen naar Glasgow, en dan vandaar met de bus verder (citylink is inderdaad een goede, wel van te voren boeken). Groeten, Lisanne

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Misschien minder evident met het water ertussen maar al carpoolend zou het ook wel eens kunnen lukken. Eventueel vanaf een plaats op Engelse bodem met zoeken beginnen (blablacar oid)

http://www.wegwijzer.be/dossier/ridesharing

alternatief wat je zou uit kunnen zoeken als je je  tijd wil nemen:

Met de ferry naar hull vanaf zeebrugge en dan met de trein verder. Ik zie dat, als je vroeg genoeg boekt, de trein tussen Hull en glasgow 18,5 pond kost

KennyTheHiker
    Deelnemer
    Aantal berichten: 97

Hoi,

Ik reis jaarlijks naar Schotland, ik doe het met de auto.
    Boot en brandstof is een 250 euro.

Ik plaats mijn ritten altijd op blablacar.nl zo kan je carpoolen en er iets aan verdienen.
    Ik vraag voor een rit naar schotland 50 euro pps.

Er staan er meerdere tussen vanaf 50 tot 70 euro.

Maar als je zelf met de auto gaat, kan je er zeker wat aan verdienen.

Als je 2 plaatsen over hebt en 50 Euro pps vraagt kan je 200 euro verdienen heen en terug, dus betaal je zelf maar een 50 euro.

Megabus is goedkoop maar enorm langzaam, je bent echt gebroken als je aankomt…
    Budget = OK Comfort = Hel.

Kenny

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Wij vlogen op Edinburgh omdat dat goedkoper was… prima en snelle bussen richting centrum Glasgow.

Claeske
    Deelnemer
    Aantal berichten: 17

Bedankt iedereen voor de reacties en de tips. Ik ga Megabus toch maar laten voor wat het is denk ik. Ik ben al niet meer van de jongsten en om dan al vermoeid aan deze trip te beginnen lijkt mij ook niet evident.

KennyTheHiker
    Deelnemer
    Aantal berichten: 97

Wijze keuze! Veel plezier!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.