HOME FORUM Tussen pot en pint Reizen naar Colombia

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Hey iedereen,

Ik reis deze zomer naar Colombia. Ik heb heel weinig ervaring met verre reizen, meerdaagse trekking enz. Je kan me gerust een beginner noemen 🙂

Nu bots ik op enkele vragen:

• Muggenwerend kledij of me beter insmeren met DEET?
    • Voorkeur van T-shirts om mee te nemen? Synthetische, Katoen, …?
    • Mijn voorkeur ging naar afritsbare broeken? Voor de jungle trekking beter een steviger broek aanschaffen?
    • Schoenen? Type A/B of B. Wandelschoen type B (Schoen Borneo 2 Lady MFS) heb ik reeds, heel tevreden van maar voor gewone wandelingen vind ik deze iets te zwaar.
    • Ik vermoed dat ik best een muskietennet aanschaf. Zijn hier veel verschillen in?

Indien er nog tips zijn, zijn ze zeker welkom. Want wat voor de ervaring reiziger/hiker logisch lijkt, is voor mij heel vernieuwend 😉

Enkele gebieden waar ik ga vertoeven:

• Arca Verde (3 daagse bergwandeling)
    • Guane
    • Cartagena: toerist uithangen: duiken – wandelen.
    • NP Tayrona NP
    • Ciudad Perdida (4 daagse jungle trekking)

Groetjes,

Fleure

KevinP87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Klinkt interessant! Een jungle trekking lijkt me ook wel ambitieus als beginner.
    Ik veronderstel dat je niet alleen gaat?
    Maar een goede voorbereiding kan veel goed maken 🙂

Ik zou alleszins muggenwerende kledij én muggenspray meenemen.
    Als ik jou was zou ik die B-schoen meenemen en een paar comfortabele sportschoenen/trailrunners.
    Hoe ga je trouwens overnachten in de jungle? Hangmat (onder een tarp) lijkt mij de beste oplossing. Is daar min of meer een pad in de jungle of moet je zelf je weg zoeken door dichte begroeiing? In het laatste geval absoluut een groot kapmes voorzien of ginds aanschaffen.