HOME FORUM Tussen pot en pint Reizen naar Colombia

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Hey iedereen,

Ik reis deze zomer naar Colombia. Ik heb heel weinig ervaring met verre reizen, meerdaagse trekking enz. Je kan me gerust een beginner noemen 🙂

Nu bots ik op enkele vragen:

• Muggenwerend kledij of me beter insmeren met DEET?
    • Voorkeur van T-shirts om mee te nemen? Synthetische, Katoen, …?
    • Mijn voorkeur ging naar afritsbare broeken? Voor de jungle trekking beter een steviger broek aanschaffen?
    • Schoenen? Type A/B of B. Wandelschoen type B (Schoen Borneo 2 Lady MFS) heb ik reeds, heel tevreden van maar voor gewone wandelingen vind ik deze iets te zwaar.
    • Ik vermoed dat ik best een muskietennet aanschaf. Zijn hier veel verschillen in?

Indien er nog tips zijn, zijn ze zeker welkom. Want wat voor de ervaring reiziger/hiker logisch lijkt, is voor mij heel vernieuwend 😉

Enkele gebieden waar ik ga vertoeven:

• Arca Verde (3 daagse bergwandeling)
    • Guane
    • Cartagena: toerist uithangen: duiken – wandelen.
    • NP Tayrona NP
    • Ciudad Perdida (4 daagse jungle trekking)

Groetjes,

Fleure

KevinP87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Klinkt interessant! Een jungle trekking lijkt me ook wel ambitieus als beginner.
    Ik veronderstel dat je niet alleen gaat?
    Maar een goede voorbereiding kan veel goed maken 🙂

Ik zou alleszins muggenwerende kledij én muggenspray meenemen.
    Als ik jou was zou ik die B-schoen meenemen en een paar comfortabele sportschoenen/trailrunners.
    Hoe ga je trouwens overnachten in de jungle? Hangmat (onder een tarp) lijkt mij de beste oplossing. Is daar min of meer een pad in de jungle of moet je zelf je weg zoeken door dichte begroeiing? In het laatste geval absoluut een groot kapmes voorzien of ginds aanschaffen.

Alleszins, ik ben zelf ook nog een beginner, dus er zullen zeker andere mensen hier je veel meer tips kunnen geven. Ben alleszins benieuwd naar een verslag van de reis 😉 Enjoy!

Fleure
    Bijdrager

Hey Kevin P87,

Bedankt alvast voor uw reactie.

De trekking is onder begeleiding, het is een groepsreis. De paden zullen al uitgestippeld zijn 🙂

Groetjes Fleure

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Fleure, een lichte B-schoen zal meer dan volstaan voor het warme Colombia!

Que disfruta! Chevere!

kieran
    Bijdrager

Hoi Fleure,

Ik heb vorig jaar een maand Colombia gedaan. En betreft kledij moet u zich niet te veel zorgen maken.

Synthetisch of katoen? maakt niet echt uit vind ik persoonlijk. Ik had zelf 1 “mugwerende” broek bij. Die ik soms aandeed bij het slapen tijdens “trektochten”. “Stevige” broek is zeker niet nodig! Korte broek is het belangrijkst. 🙂 Sportschoenen of A schoenen is zeker voldoende voor deze reis.

Arca verde tocht heb ik niet gedaan…

Over ciudad perdida: ik vond dit een “zeer” gemakkelijke tocht en ik ben zeker geen ervaren wandelaar… U komt veel andere groepen tegen tijdens deze tocht en wij sliepen in hangmatten. Deze waren allemaal voorzien van een muskietennet maar dit houdt niet alle muggen tegen 🙂 Vooral  in de “verloren stad” zelf zijn er heel wat muggen. Op andere momenten valt dit heel goed mee.

Zeker doen in Colombia: Cartagena, Taganga – uitgaan (niet ver van Tayrona), Medellin, Bogota, San gil – outdoor sporten, Cali.

Enjoy!

Fleure
    Bijdrager

@ Steve: bedankt voor uw reactie. Heb dan ook voor een lichte schoen gekozen 🙂

@ Kieran: bedankt voor uw reactie. Ik vertrek vrijdag dus ik ben nu volop mijn kledij aan het selecteren 🙂 Leuk dat je nog enkel bezienswaardige tips meedeelt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.