HOME FORUM Tussen pot en pint Reisgenoten gezocht voor Kanotocht en hike Noorwegen periode 9/7 – 1/8

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 7

Hallo daar mede avontuurlijke reizigers!

Sinds enkele jaren maak ik samen met een goede vriend die ik ook via een  reisforum leerde kennen avontuurlijke trektochten met tent en rugzak doorheen de mooie natuur van Scandinavië, Noorwegen.

Vorig jaar combineerde we onze trektocht voor het eerst met een kleine kano trip en dat willen we dit jaar uitgebreider doen.

Zoals elk jaar gaan we op zoek naar toffe enthousiaste mensen die ons mee willen vergezellen op avontuur.

Ons plan

Periode ergens tussen 9/7 – 1/8
    Tijdsduur ongeveer 14 dagen ( 4 dagen kanotrip, 10 dagen hiken)
    Locatie Noorwegen

Met een lage kostenmaatschappij vliegen we tot net buiten Oslo waarna we met shuttle bussen tot in Oslo zelf rijden om daar de eerste nacht in een hostel door te brengen.
    Bij het krieken van de dag maken we dan weer gebruik van het welgeoliede openbaar vervoer om tot op onze bestemming te geraken waar we beginnen met onze meerdaagse kanotocht.

Onze bestemming is een bed & breakfast dat al jaar en dag gerund word door een Vlaams koppel die hun hart in Noorwegen verloren hebben.
    Na een leuke kennismaking volgt een kleine eerste stevige wandeling om het gebied te verkennen waarna we terug keren naar de bed & breakfast om van een welverdiend stevig avondmaal te genieten gebaseerd op de Noorse keuken maar ook met een lekkere Belgische toets eraan.
    We overnachten voor de laatste keer in een comfortabel bed, genieten nog even van het luie leven met een uitgebreid ontbijt en daarna halen we onze kano’s op bij hetzelfde Vlaamse koppel.

Vanaf hier begint ons kano avontuur, gepakt en gezakt met alle onze spullen zullen we 4dagen varen waarbij we elke avond een gezellig plekje op de oever zoeken om de tent op te zetten voor de overnachting.
    Ook voor het eten zijn we op onszelf aangewezen en maken we gebruik van onze lekkere stevige buitensportvoeding.

Onze kanotocht net als onze hiketocht nadien zijn geen races, we peddelen en we stappen om te genieten van alle prachtige natuur dat dit gebied ons te bieden heeft.

Op het einde van onze kanotocht laden we onze kano’s op een ferry die ze handig terugbrengt naar het Vlaamse koppel.

Vandaar uit zouden we beginnen wandelen voor ongeveer 10 dagen, vermoedelijk eindigend bij de Trolltunga ( de trollentong zoals die genoemd word in Noorse Folklore.
    Dit adembenemend zicht moet iedereen minstens 1 keer in zijn leven gezien hebben.

Wiens interesse ik heb kunnen wekken hoor ik graag reageren.

Ik en mijn maatje zijn beide net 30tigers geworden van Heist op den Berg en Tienen.
    We staan open voor iedereen, of je nu veel, weinig of geen ervaring hebt met dit soort reizen we maken er samen een leuke avontuurlijke levensveranderende reis van.

Tot snel!

BertSw9
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Dag Kris

Zou je mij misschien de gegevens van de B&B van het Vlaamse gezin in Noorwegen kunnen bezorgen. Ik ga deze vakantie naar alle waarschijnlijkheid ook een aantal weken in Noorwegen vertoeven met kameraden. Wij zouden ook een soortgelijke kanotocht willen doen tijdens ons verblijf, maar twijfelen nog waar we net willen gaan en hoelang. Daarom is het misschien handig om ook even te rade te gaan bij mensen van hier in Noorwegen.

Gr Bert

Kris86
    Deelnemer
    Aantal berichten: 7

Hey Bert,

Sorry van de late reactie, ik had geen melding gekregen van een reactie.

Je kan de bed en breakfast van het vlaamse koppel terugvinden via “dalen bed en breakfast”

KatrienVP
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Hey Kris!

Wat ben ik blij jouw oproep te lezen! Je doet me alvast enorm verlangen naar het mooie Noorwegen :).  Zelf bevind ik me door omstandigheden in de regio van Jotunheimen, dit van 25 juli tot 7 augustus. ‘k Heb echter nog geen concreet plan, noch compagnie. Jullie reisplannen klinken me helemaal goed in de oren, zelf ben ik 23 jaar en trouwe wandel/fiets/kayakliefhebber, tussenin probeer ik ook wat te klimmen. Als ik me maar buiten kan amuseren en kan genieten van magische landschappen met fijn volk rondom me!

Indien mogelijk ben ik zeker geïnteresseerd om bij jullie aan te sluiten het laatste deel van jullie reis (na 25 juli). Je kan me bereiken op katrien_van_pamel@hotmail.com .

Hopelijk tot snel!
    Katrien

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.