HOME FORUM Tussen pot en pint reisgenoot m/v voor trekking in IJsland, 3 à 4 weken .

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hallo,

Deze zomer ben ik van plan 3 à 4 weken naar Ijsland te gaan, de bedoeling is daar 2 of 3 meerdaagse trektochten , beginnend in het zuiden,te doen met de tent , afwisselend met hutten kan ook.

Mocht je interesse hebben mee te stappen, laat maar horen,ik ben 32 j en reeds verschillende trekkings gedaan.

Ik kan me vrijmaken juli en augustus, dus flexibel, handig voor voordelige vliegtickets.

Groetjes,

Katrijn

JTE
    Deelnemer
    Aantal berichten: 7

Hey Katrijn,

ik loop nog onbeslist met verschillende ideeën voor een zomertrekking (in juli) rond – een uitgebreide toer in IJsland is er eentje van.

heb je concrete plannen/routes/gebieden voor ogen ?

Groetjes,

Jo

katrijn
    Deelnemer

Dag Jo,

Ik dacht eraan de Laugavegur te stappen van Landmannalaugar tot Skogar, is er wel een met blijkbaar veel trekkers , maar schijnt zeker de moeite te zijn .

Voor de tweede trekking eventueel in natuurpark Myvatn, is een totaal een ander landschap.

Heb jij plannen of gebieden die je wil aandoen?

Groetjes,

Katrijn

JTE
    Deelnemer

Ik heb redelijk veel ideeën, maar daar stopt het momenteel bij spijtig genoeg 😉
    De Laugavegur is inderdaad écht de moeite, maar ondertussen onmenselijk druk in juli & augustus.
    Volgens een IJslandse gids die ik heb leren kennen (ben 2 weken geleden in Landmannalaugar gaan skiën) zijn er –gelukkig !- enkele manieren om deze drukte wat te omzeilen.
    Inspiratie voor interessante gebieden of routes is makkelijk te vinden via bv mountainguides.
    De meeste IJslanders trekken nu blijkbaar ten noorden van de Vatnajökull om tourisme te ontwijken of naar Kerlingarfjöll (ook vulkanisch actieve gebieden).
    Maar ook t noorden (Hornstrandir of –idd- Myvatn) zijn blijkbaar aanraders.
    Welke routes of gebieden te combineren vallen hangt eigenlijk enkel af van interesses, bevoorradingsmogelijkheden & bereikbaarheid via openbaar vervoer denk ‘k.
    Een concreet antwoord op je vraag is dat waarschijnlijk wel niet

katrijn
    Deelnemer

Dacht op het eerste zicht dat je in het Ijslands had geschreven 🙂

Ik ben het ermee eens dat er veel afhangt van de bereikbaarheid, bevoorrading..  Ik sta zeker open voor suggesties, het lijkt me wel leuk 2 verschillende gebieden aan te doen, en als jij tips hebt gekregen van ijslanders zelf, zijn dit meestal de interessante gebieden.  Maar de Laugavegur met de grote drukte omzeilen, spreekt me wel aan, als eerste trekking om ‘gewoon te worden aan Ijsland’  </span>

Eigenlijk zou ik nog meer moeten lezen en de cicerone gids eens gaan halen..

Is het voor jou een optie om naar Ijsland te trekken? in juli is prima voor mij , de laatste week zou ik wel terug moeten zijn.

JTE
    Deelnemer

Heb precies het gevoel dat je wat met mij lacht – of vergis ik me hierin 😉
    (Bovenstaand antwoord staat wel plots mooi gestructureerd, zonder vreemde coderingen – met dank aan de administrator veronderstel ik)

Kan je anders ffe een mailtje sturen naar mijn privé-adres – een openbaar forum heeft misschien niet veel aan een ellenlange conversatie

jtm<apendinkske>telenet.b.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.