HOME FORUM Tussen pot en pint Reisgenoot gezocht Zuid-Amerika

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo,

Ik ben Hannelien, 23j, opvoeder, en ben op zoek naar een reisgenoot.

Ik zou deze zomermaand (juli-augustus)heel erg graag naar Zuid-Amerika trekken voor 5 weken. Momenteel voorkeur voor Peru en BoliviĂ«, maar eigenlijk zou ik heel Zuid-Amerika wel willen doorreizen. 🙂

Aanvankelijk wou ik een solo-reis maken, maar aangezien ik geen ervaring heb met het rondreizen van stad naar stad naar dorp in hostels, zou ik deze eerste reis graag een reisgenoot meenemen.

Ik ben dus op zoek naar iemand die zin heeft om met de rugzak enkele weken mee te reizen op een avontuurlijke en flexibele manier.

Groetjes,

Hannelien

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hannelien, welkom op het forum, al zit je hier niet op het juiste forum, tenzij je ook meerdaagse wandeltochten heb gepland? 😉

Ik raad je aan om Wegwijzer vzw te contacteren, je kan een zoekertje laten plaatsen in het tijdschrift of op het forum een berichtje plaatsen. Daar zit een veel breder reizigerspubliek. Op de Reismarkt in Brugge op 6 maart ga je ook nog tips kunnen opdoen.

DieterDeVos
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Hannelien,

ik ben de afgelopen jaren verschillende malen naar Zuid-Amerika getrokken, als je nog info zoekt, mag je me altijd contacteren!

grtz, Dieter

de_vos_m@hotmail.com

Ignace Bral
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Dag Hannelien,

Peru is me een beetje bekend.
    Ik deed er de Huayhuashtrektocht in het gezelschap van een arriero (ezeldrijver) en twee ezels.
    Prachtige tocht van ongeveer 12 dagen, of iets langer als je wat meer op je gemak wil zijn.
    Er is Ă©Ă©n dorpje waar je je kan bevoorraden ( zeer beperkt)..; wij hadden eten en benzine bij voor 14 dagen…
    Verder kan ik je ook nog de trektocht rond de Alpamayo aanbevelen (een trektocht die nog op mijn verlanglijstje staat…) Die berg , de Alpamayo, beklom ik 14 jaar geleden.
    Google maar eens, prachtig…
    En hoewel ik verschillende weken in Peru was, ben ik niet naar Machu Pichu gegaan… en ook die site en aanverwante zou ik nog willen bezoeken…
    Ik zit als informant op zaterdag 27 februari op de Wandelbeurs in Antwerpen ( niet op zondag!) en op Reismarkt in Brugge op zondag 6 maart…
    Je kan me ook ontmoeten op de Bergsportbeurs op zaterdag 5 maart in Sint-Niklaas…( lezing om 11 u 30)…
    Stel gerust praktische vragen op via dit forum of via mijn mailadres dat je kan vinden via google.

En, een heel goede raad: leer wat basis Spaans…. dat gaat je heel veel helpen om er een toffe reis van te maken…

Ignacio

roomser
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Dag Hannelien,

Al iemand gevonden? Ik zoek ook nog een reispartner / wandelpartner voor deze zomer. Ik ben in principe vrij vanaf eind juni tot halverwege september. Dus qua periode zit dat alvast goed. Zuid-Amerika en meer bepaald Peru en Bolivië als bestemming klinken goed. Ik hou van en heb vrij veel ervaring met low-budget verkenningen in allerlei natuurlijke gebieden. Buiten Europa was dat ook in Azië en Afrika. Zuid-Amerika ben ik echter nog niet geweest. Wat ik ook goed zou zien zitten deze zomer is bvb een doorgaande tocht van een zestal weken op de GR10 in de Franse Pyreneëen. Het grote voordeel is dan dat je 6 weken non-stop op pad kunt met het hoogstnodige en in de ruigte zijn.  Dat doet iets met een mens! Laat me een berichtje en je krijgt zeker een antwoordje terug.

Beste hikersgroeten,

Erik

roomserik@gmail.com

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.