HOME FORUM Tussen pot en pint Probleem met Delorme Inreach

Tags: ,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

In de vogezen meteen mijn Inreach getest. Nu, helaas zorgde dit toch even voor een ongerust thuisfront… Gedurende 1 dag kwamen mijn preset berichten namelijk helemaal niet aan (ze arriveerden met vertraging pas na middernacht), ondanks een duidelijke fix op mijn toestel.

Details:
    Bericht 1 – verzonden 5 maart 12:14 — aangekomen 6 maart 00:34
    Bericht 2 – verzonden 5 maart 13:59 — aangekomen 6 maart 02:31
    Bericht 3 – verzonden 5 maart 17:20 — aangekomen 6 maart 01:43 (kwam eerder aan dan bericht 2)

De dagen nadien kwamen de verzonden berichten gelukkig wel binnen enkele minuten aan. Ik vind het toch erg eigenaardig van die ene dag, en des te opvallender gezien iedereen zegt dat er geen problemen zijn met de Inreach tov de spot messenger. Gelukkig kwamen de berichten uiteindelijk wel aan met vertraging, maar blijkbaar is het soms staking bij Delorme…

Niet zo leuk voor het thuisfront en al zeker niet voor hen die dringend hulp nodig hebben.

Luuk
    Bijdrager
    Aantal berichten: 83

Tja het blijft techniek, ik vind het nog geen mega probleem eerlijk gezegd. Hooguit vervelend dat er wat vertraging in zit, maar hij komt wel aan.
    Leuk is anders voor het thuisfront, maar ze zouden eventueel ook nog je trackingpoint op de kaart kunnen bekijken om te zien waar je zit.

Volgens mij is het SOS signaal wel iets anders, dit wordt continu uitgezonden als deze geactiveerd is. Volgens mij totaal niet te vergelijken met de bericht dienst. Hier ben je ook afhankelijk van het verwerken door diverse telecom providers. De storing kan overal zitten in dit geval.

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Tja, het blijft een stuk techniek en een Inreach of een Spot kunnen alletwee hun issues hebben. Nu, het thuisfront moet bij zo’n stukken techniek ook goed ingelicht worden over waarom het soms niet werkt zoals verwacht en dat geen nieuws niet direct slecht nieuws wil betekenen.

Peter T
    Bijdrager
    Aantal berichten: 10

Had je de berichten verzonden naar een GSM nummer of  email adres , of  naar beiden ?

Sven
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

Naar een emailadres, Peter.

Peter T
    Bijdrager
    Aantal berichten: 10

Er zijn in dezelfde periode nog wat problemen geweest , bij Delorme vinden ze het ook raar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.