HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen Preset berichten op Inreach

Tags: 

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Ik ben wel benieuwd welk soort berichten jullie als preset instellen, want zelf twijfel ik of mijn setup niet beter kan. Ik heb nu iets in de aard van;

1. “alles is ok, ik ben aan het wandelen”
    2. “ik sla hier mijn bivak op”
    3. “ik heb je hulp nodig” (maar is dit niet onzinnig? tenzij ernstig stuur ik een dan toch een bericht op maat. En als ernstig druk ik toch op SOS denk ik?)

Welk soort presets hebben jullie ingesteld?

Luuk
    Deelnemer
    Aantal berichten: 83

Ik weet niet of je tracking ook hebt aan staan? Maar ik heb de 3de preset op iets van: “we hebben wat vertraging” of “we passen de route aan”. Op deze manier vinden ze het niet gek als ik/wij niet volgens route lopen, maar hier kan je natuurlijk ook afspraken over maken. Ik heb hulp nodig vind ik niet zo nodig, daar is de SOS voor. Als het goed is heb je ook alle info van de thuisblijvers moeten invullen bij Delorme.

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Ik heb zelf nog geen Inreach en dus geen idee wat er al standaard op zit, maar de SOS zou ik alleen houden voor echte (levensbedreigende) noodgevallen en dan is een preset dat je wel hulp nodig hebt, maar dat voor de rest alles ok is, misschien wel handig. Ik denk bvb. aan een verzwikking waardoor je echt niet meer verder kan, maar waar je je voor de rest ok voelt. Met een SOS-berichtje zet je dan ineens alles en iedereen in rep en roer.

Sven
    Deelnemer

@Luuk, Ik gebruik geen tracking, maar de preset berichten komen normaal gezien wel door met een locatie / gps fix. Maar ik vind jouw idee wel een goed, dan begrijpt het thuisfront wat er aan de hand is met de veranderde locaties.

@Woubeir
    , ik stuur dan waarschijnlijk liever een bericht op maat, met de beschrijving van het probleem. Met de inreach kan je dus gewoon sms’en of mailen (max 160 karakters). Tenzij ik onderkoeld ben ofzo, maar dan twijfel ik vast niet om de SOS knop in te drukken.

Ik blijf benieuwd naar andere setups van preset berichten. Care to share?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Sven,

ge moet daar niet te diep over nadenken.

Het hoeft allemaal ook niet zo ernstig.

Ik zit iemand te volgen en krijg berichten in de zin van

Wauw!

Zzzzz….

Lekker water! Njam njam!

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Dan is eigenlijk voor mij één preset-mogelijkheid al voldoende nl. die voor “Alles OK” (of ik dan wandel, of net ga bivakeren of dat mijn route verander, is zelf niet van tel).

Sven
    Deelnemer

@ivovm, I like!

Ik blijf benieuwd naar wat anderen als preset gebruiken. Hmmm…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.