HOME FORUM Wandelgebieden Picos de europa

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Hallo, wij willen deze zomer gaan trekken in de picos de europa in Noord-Spanje.

Blijkbaar zijn er heel veel dagtochten. Wij willen graag met de tent een meerdaagsetocht maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Vooral voor overnachtingen en waterbevoorrading.

Tochten/bepaalde regio’s die aan te raden zijn? Hoe minder toeristen hoe liever we het hebben ?

Alvast bedankt!

Jef Dr
    Deelnemer
    Aantal berichten: 61

hey,

wij zijn er vijf jaar geleden geweest.  Veel te vroeg op seizoen maar het ging niet anders.  Eerste helft van mei, ik geloof sneeuw boven de 1700m maar doenbaar.  Enkel hoogste stuk (na hut Vega de Uriellu) was echt lastig.  Daarvoor hadden we crampons meegenomen maar sneeuwschoenen was beter geweest :-).

omdat we zo vroeg waren amper volk gezien.  1 of 2x andere trekkers, rest waren dagjesmensen.  We hadden tent mee maar we konden enkele keren voor amper 10-15EUR in hut slapen waar we toch alleen zaten; dus dan dat gedaan.  Zeker omdat er enkele lange dagen in zaten en we vrij laat arriveerden…

Vooraf niks gereserveerd.  Water was uiteraard zo vroeg op seizoen ook geen probleem.

in kort onze slaapplaatsen/route: Potes – Mogrojevo (tent) – Posada de Valdeon – Amieva (tent) – Covadonga – rif Vega de Ario (nog dicht, in inkomhal geslapen) – Bulnes – Sotres – Potes

Mooie omgeving.  Wegens blessure van mijne maat de laatste etappe niet door het massief maar er rond gegaan.  Ik heb er weinig documentatie van bijgehouden, maar herinner me wel dat ik mezelf hier nog wel een tocht zag doen in de toekomst met toch amper dezelfde stukken in.

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Zo’n 10 jaar geleden daar inderdaad eens een meerdaagse gedaan (met de tent) van een zestal dagen en eventueel kan je die nog een paar dagen verlengen. Het is wel een klein gebied en dagjestoeristen kunnen soms heel moeilijk te vermijden zijn. En sommige stukken moet je bijna gedaan hebben, maar dat zijn vaak ook de stukken met hele horden toeristen bvb. de Cares-kloof of de Lagos de Covandonga.

Tocht:

• dag 1: Fuente De (auto geparkeerd) – refugio Jermoso
    • dag 2: refugio Jermoso – Cain
    • dag 3: Cain – Carez-kloof – tentplekje vlak voor Bulnes
    • dag 4: tentplekje vlak voor Bulnes – via lastige, westelijke route tot refugio Urriellu
    • dag 5: refugio Urriello – via Torre de los Morcados Rojos – tot tentplek onder Pena Olvidada
    • dag 6: tentplek onder Pena Olvidada – omgelopen via Espinama – Fuente De (dus niet via de kabelbaan afgedaald)

Wouden oorspronkelijk vanaf ergens tussen Cordinanes  en Cain (onderweg dag 2) via de refugio Vegarredonda, de Lagos de Covadonga en de refugio Vega de Ario afdalen in de Cares-kloof en zo nog een paar dagen extra doen

lut
    Deelnemer

Klinkt allemaal goed. Ben al blij dat water water en plekjes voor de tent zijn. Eten nemen we zelf het meeste mee.

Bedankt voor de tips!

Woubeir
    Deelnemer

Klinkt allemaal goed. Ben al blij dat water water en plekjes voor de tent zijn. Eten nemen we zelf het meeste mee.

Alvast bij ons was het wel zo dat je vaak wel wat moest zoeken voor minstens één van beide. Vóór onze laatste overnachting zijn wij eerst even moeten rondwandelen langs het bovenstation van de kabelbaan waar we gokten dat er water was, want die dag van ons vertrek tot dan en ook daarna niks tegengekomen. De Picos blijven een kalksteengebergte (dacht ik toch).

Filip Claeys
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Een mooi verslag met heel wat foto’s over een tocht in de Picos in het naseizoen vind je hier: http://www.northernadventures.co/picos-de-europa.

lut
    Deelnemer

Dankjewel Filip. dat is idd een mooie!

an
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo,

In juni 2012 ben ik er ook een paar dagen gaan rondtrekken.

Een verslag met de route  kan je terugvinden op mijn vader zijn website:

http://users.telenet.be/rogervanraemdonck/

Veel plezier,

roversmountains
    Deelnemer
    Aantal berichten: 74
    lut
    Deelnemer

Bedankt allemaal!

de route die we voorogen hebben is ongeveer dezelfde als Waubeir. Alleen hopen dat het weer nog wat veranderd 🙂 de voorspelde 15graden is toch net te fris naar mijn goesting…

Woubeir
    Deelnemer

Door de Carez-kloof ?

voor de dag Bulnes – refugio Urriellu: de route via refugio Terenosa leek een pak aangenamer en veel sneller (wij zagen aan de overzijde mensen vlot wandelen, terwijl onze route echt zwoegen was en er op bepaald stuk zelf moest geklommen worden).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.