HOME FORUM Wandelgebieden Patagonië in november

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Over twee weken vertrekken op rondreis door Argentinië en Chili.

We verblijven een week in Patagonië. We gaan 4 dagen in El Chalten en gaan een gletsejertrekking (1 dag) doen in  El Calafate. Kan er iemand van jullie inschatten hoe koud het is in Patagonië in november?

Welke kleding raden jullie aan? Kleding in laagjes: thermische laag, fleece, softshell?
    Of toch een dikkere jas meenemen (hebben beiden een 3-in-1 jas), maar vind persoonlijk dat zo een jas veel plaats inneemt in de bagage.

We gaan enkel dagtochten maken en overnachten ’s nachts in een hotel of hostel. We reizen over het algemeen met +- 10 kg bagage maar we voelen er weinig voor om kou te lijden.

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Niet al te warm; een tiental graden? Met daarbij veel wind en ook wel regen. Tot de zon schijnt. Of tot de regen sneeuw wordt. Je moet toch een beetje voorzien zijn op alles.
    Voor dagtochten zou ik meenemen:
    Voor het bovenlijf een thermische laag. Daarboven een ietwat dikkere windstopper met kap die, wanneer het regent, kan dienen als fleece onder een dunne regenjas. Ik heb héééél graag een kap aan mijn windstoppende laag, zodat het niet tocht in mijn nek. Vergeet geen muts.
    Voor de benen een lange broek en een regenbroek.
    Voor de voeten. Ik weet niet wat er gevraagd wordt voor de gletsjertrekking, maar anders zou ik sowieso voor trailrunners kiezen. De paden in de buurt van El Chalten zijn okidoki.
    Voor kampeertochten zou er nog iets warms bij moeten voor ’s avonds.

Suerte!

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

weerbericht voor de volgende week voor de gletsjeruitstap op perito moreno
    http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=358817

weerbericht voor komende week rond el chalten
    http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=299341

dus zoals toon inschat is het netjes correct!

veel plezier!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.