HOME FORUM Wandelgebieden Parc naturel des deux Ourthes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 7

hoi !

Ik en mijn vriendin zitten een beetje vast bij het organiseren van ons eerste weekendtrip (wandeling en bivak) in de ardennen. vooral hoe het in de realiteit zou zijn, ivm de km’s en hoogtemeters in dit gebied !

ons weekend zou er als volgt uitzien:

dag 1) vertrek op vrijdag 18/03 omstreeks 06u30 eerste trein vanuit Lokeren richting Gouvy om van daaruit te wandelen richting Houffalize en daar legaal te bivakeren op de voorziene plaats +-22km?

dag2) zaterdag 19/03 een rustigere dag(?) gans de dag de tijd om te wandelen richting Engreux +-16km? om daar alsook legaal te bivakeren in de voorziene zone.

dag3) zondag 20/03 zwaarste dag denkik(?!) van Engreux naar La Roche En Ardennes +-24km. om zo hopelijk in de namiddag terug naar huis te rijden met de trein richting lokeren.

lijkt dit te doen? zijn er alternatieven? kortere routes tussen de legale bivakeerplaatsen? betere openbare verbindingen?

bedankt alvast!

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Naar mijn gedacht is dag 1 een eitje (bergaf en vrij vlak parcours), dag 2 idd een rustige dag maar voor dag 3 ga je een lange zomerdag nodig hebben en een goede conditie, denk ik. In de namiddag de trein halen, dan zou ik in maart toch bivakkeren ter hoogte van Le Hérou.

EDIT: het is inderdaad moeilijk om legaal te bivakkeren. Er zijn wel campings, bv in Nadrin en Maboge, maar of die al open zijn? Wat je ook kan doen is stoppen in Maboge, en daar de bus nemen. Dan heb je het mooiste toch al gehad. Dat doet er 5 à 6 km vanaf.

KennyTheHiker
    Deelnemer
    Aantal berichten: 97

Hoi Bjorn.

Inderdaad, dag 3 zal best pittig zijn! Misschien beter een alternatief kiezen of een dagje extra…

Tevens kan je ook onderstaande route(s) nemen, waar je 5 mogelijkheden hebt om legaal te bivakkeren in de natuur, en gratis. En ja, je mag er vuur maken 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.