HOME FORUM Tussen pot en pint Packraftweekend

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049
    boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Dit is een goed innovatief initiatief! Dus geef ik me direct op voor het packraftweekend en heb ik al een packraft bij Willem gehuurd.

Het packraften geeft een extra dimensie aan het hiken en dit is ongeveer de enige kans in Europa om er eens kennis mee te maken. Grijp die kans met beide handen!

Willem
    Moderator
    Aantal berichten: 42

Ik heb reeds 9 geïnteresseerden voor mijn rafts, dus voorlopig niet meer mailen! Ik zal hier iets laten weten als er alsnog eentje vrijkomt.

Lucius1988
    Deelnemer
    Aantal berichten: 51

Dju, ik ging hierover nog eens nadenken. Helaas dus.. 🙁

Debbie
    Sleutelbeheerder

Lucy, je kan wel een packraft huren in Duitsland, hé!

Koen
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Beste packrafters,

Ik ben ook wel nieuwschierig geworden! Is er nog een plekje vrij?
    Het duurt nog een tijdje tot April echter wil ik deze kans niet mislopen. Hoeveel geinteresseerden zijn er al?

Daarnaast: voor degenen die een packraft huren is het wellicht handig om dit naar één persoon te sturen? Het lijkt me een beetje zinloos en duur om per packraft de verzendkosten te betalen terwijl er waarschijnlijk best meerdere rafts per pakket verstuurd kunnen worden?

Alvast bedankt, Koen

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Koen,
    de enige vereiste is een packraft te pakken krijgen.
    Zonder tegenbericht is Willem door zijn voorraad heen en zal je hem zelf in Duitsland moeten bestellen.
    Ik ga alvast mee.

Peter
    Deelnemer
    Aantal berichten: 31

ik ga ook mee (packraft via willem)

Debbie
    Sleutelbeheerder

Alle gegadigden moeten zich ook bij mij via email inschrijven: hikingadvisor@gmail.com.

Packrafts kunnen naar 1 adres gestuurd worden maar dat scheelt maar €5 pp qua verzendkosten vanuit Duitsland. Ik vond het gewoon praktischer elke deelnemer zelf verantwoordelijk te stellen voor het huren van een boot. Administratief is dat voor mij veel minder werk. En voor Sven van packrafting store is het ook handiger dan hij van elke gebruiker de identiteitsgegevens heeft (waarborg is daarom sinds kort niet meer nodig). Vergeet niet dat elke packraft relatief proper terug moet opgestuurd worden naar Duitsland. En dit laat ik liever aan elke gebruiker over om zijn bootje een snelle kuis te geven. Bovendien kan er ook voor geopteerd worden om een packraft langer te huren en zelf nog wat rond te peddelen.

Koen
    Deelnemer

Okee, ik was zo vrij om Sven alvast een mailtje te sturen. Hij vindt het zelf wel handig, maar het scheelt inderdaad maar 5 euro (10 euro voor verzenden). Daarnaast is het ivm eventuele schade idd wel handig als mensen het zelf regelen.
    Maargoed, mocht iemand 5 euro op verzenden willen besparen, dan kunnen we dat samen regelen. Terugsturen kan ter plekke geregeld worden.

Groetjes, Koen

Debbie
    Sleutelbeheerder

Het staat uiteraard iedereen vrij om af te spreken.

Er zijn al een 10tal deelnemers trouwens.

Debbie
    Sleutelbeheerder

Inschrijvingen zijn afgesloten wegens maximaal aantal boten verhuurd bij Willem en Packraftingstore!

Het packraftweekend zal 1 of 2 maal per jaar worden georganiseerd (ten vroegste opnieuw in najaar 2013) maar Willem Vandoorne biedt nu ook packraftcursussen aan met zijn nieuw bedrijfje voor wie graag dit voorjaar nog in een packraft stapt.

Koen
    Deelnemer

Volgens http://www.slalom.nl/peil.html is het debiet dalend, maar gelukkig lijkt het ruim genoeg te zijn (vergeleken met minimum debiet). Daarnaast wordt het komende week wat natter.

Gaat helemaal goedkomen zo te zien.

Willem
    Moderator
    Aantal berichten: 42

Hey Koen,

Debieten bekijk je best hier: http://voies-hydrauliques.wallonie.be/opencms/opencms/fr/hydro/Actuelle/crue/cruetableau.do?id=14

Vergis je ook niet met die wettelijke minimumdebieten. Dan zit je al lang de bodem van je packraft constant kapot te schuren. Naar mijn ervaring is 6m³/s in Chiny zo ongeveer het minimum om de Semois te packraften.

Momenteel is het debiet door het aanhoudend droge weer inderdaad fel aan het zakken, maar anderzijds zal de koude er wel voor zorgen dat de invloed van de vegetatie, die ervoor zorgt dat de brondebieten in de zomer fel teruglopen (in Chiny zit je in de zomermaanden regelmatig op debiet van 1,5 à 2m³/s), wat langer op zich laten wachten. Als er in tussentijd nu en dan nog wat neerslag valt zie ik het wel goedkomen voor het packraftweekend 😉

Debbie
    Sleutelbeheerder

Er is één packraft vrijgekomen voor het packraftweekend, best geschikt voor iemand van minstens 1m75 – 1m80 en zelfs nog wat langer. Stuur een mailtje naar Willem via info@off-trail.be (hij zit nu nog op zee maar zal vanaf zondag terug reageren: first comed, first served).

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.