HOME FORUM Tussen pot en pint Packraftweekend

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik zie dat meer en meer hikers in Vlaanderen met packrafting beginnen en dan toch een resem die er graag eens van zouden proeven. Zo huurde Wieland onlangs een packraft om al eens te testen: http://wieland.wordpress.com/2012/10/18/packrafting-in-europe/.

Met deze topic wil ik de ervaren packrafters eens polsen of we een soort packraftweekend kunnen inrichten volgend voorjaar. Ik wil gerust ‘organisator’ van dienst spelen maar ben uiteraard nog een leek op vlak van beste tijdstip en locatie.

Debbie

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Debbie, dat zou een geweldig initiatief zijn! Mensen zonder packraft moeten dan wel bereid zijn er één te huren, inclusief peddel en PFD (drijfvest).
    Op het vlak van tijdstip en locatie, er valt altijd wel iets te doen in België maar wil je naar de Ardennen wat toch altijd het interessantst is, dan nemen de mogelijkheden in het algemeen wel sterk af in de loop van april/mei.

Debbie
    Sleutelbeheerder

Een dikke merci, Joery. Huren van een packraft is inderdaad een voorwaarde. De transportkosten kunnen gedeeld worden.

Kijk jij eens in je agenda wanneer het jou zou passen? Ik denk dat je intussen (wellicht samen met Willem) de packraftexpert bent van Vlaanderen (en ook in andere thema’s trouwens). En (licht) wildwater lijkt me wel het leukst dus dan komen we wellicht uit op Semois, Ourthe of Lesse?
    Gezien het seizoen zal het er hoedanook rustig zijn.
    Als je een idee geeft van locatie, dan kan ik kijken waar ik een bivakwei kan vinden.

Groetjes,

Debbie

Peter
    Deelnemer
    Aantal berichten: 31

ligt het aan mij of zit Wieland achterstevoren in zijn packraft? Maakt op vlak water misschien niet zoveel uit maar toch 🙂

Ik zou misschien wel interesse hebben trouwens…

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

als de datum past en de organisatie van het huren komt in orde
    dan ben ik wel geïnteresseerd

fijn initiatief trouwens 🙂

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Veerle,
    Ik breng mij tegen dan ook in stelling

Willem
    Moderator
    Aantal berichten: 42

Ik zal er ook proberen zijn. Langs de ene kant is het wel plezanter dieper in het voorjaar door warmere temperaturen, langere dagen en ontluikend groet, maar zoals Joery aangeeft zullen we dan voor de Ardennen wat geluk moeten hebben met waterstanden. Al lijkt 1e helft april me nog redelijk safe als het voorjaar niet uitzonderlijk droog uitvalt. Indien dat toch het geval is kan er altijd uitgeweken worden naar de Grensmaas die in principe het hele jaar door bevaarbaar is en bij lager debiet toch ook al een paar ferme versnellingen heeft.

Hoeveel packrafts zijn er zo te huur in Europa?

Debbie
    Sleutelbeheerder

Met Joery contact gehad voor hij vertrok op tocht. Eind april/begin mei en de Semois was zijn voorkeur. Indien nodig wijken we uit naar de grensmaas. Wat ons packraft-opperhoofd in gedachten had:
    “Vertrek aan station van Florenville, te voet naar Moyen, daar instappen en dan helemaal tot Mortehan (zo’n 50km packraften), daar uitstappen en te voet naar Bertrix station. Je zou dan een bivakweide moeten vinden in de omgeving van het dorp/gehucht Laiche.”

Ik moet nog contact opnemen met packraft.de want momenteel zijn slechts 2 Yaks, 1 Llama en 2 Explorers 42 te huur. Joery raadde me aan om ook voor korting te vragen.

Wordt vervolgd…

Debbie
    Sleutelbeheerder

Noteer alvast 20/21 april 2013 in jullie agenda! Meer informatie volgt nog.

Lucius1988
    Deelnemer
    Aantal berichten: 51

Ik ben zeer benieuwd naar meer info! Zou je ipv een bivak ook een tent kunnen meedoen?

Peter
    Deelnemer

Als ik het goed voor heb is dat het weekend na de paasvakantie? Dat zou wel moeten lukken.

De meeste mensen hebben toch de neiging om de paasvakantie vol te boeken met allerhande weekendjes dus erna komt beter uit 🙂

@Lucius1988
    : ik denk dat met bivak hier eerder een overnachting (al dan niet wildkamperen) bedoeld wordt dan een bivakzak. Maw, tent, tarp, bivakzak, kies maar. Hou er wel rekening mee dat het mee in/op de packraft moet.

@Debbie
    : interesse, ook om packraft te huren, dus als je daar meer info over krijgt…

Jap@a
    Deelnemer
    Aantal berichten: 11

Count me in!

Heb wel (nog) geen packraft, maar denk er wel aan ivm komende zomer dus zo’n weekend zou ideaal zijn om alles nog eens op een rijtje te zetten.

Brecht

Peter
    Deelnemer

ik neem aan dat het packraft weekend verantwoordelijk is voor de onbeschikbaarheid op de website? Anders is er wel een probleem…

http://www.packrafting-store.de/Rentals:::34.html?language=en (onderaan op availability klikken)

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Er worden er precies al ongeduldig. 🙂

Peter
    Deelnemer

bwa, ik kwam via een andere link toevallig op die site 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.