HOME FORUM Wandelgebieden Packraften Fins Lapland

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een eigen packraft, dus natuurlijk wil hem meteen meenemen op mijn volgende trektocht! Van eind augustus tot eind september was ik al van plan om te wandelen in Fins Lapland in de parken Lemmenjoki, Uhro Kekkoken en Hammastunturin. Maar nu ik een packraft heb ben ik van plan om ook de rivier Ivaljoki af te varen.

Mijn idee is om vanaf de Luchthaven van Ivalo te wandelen naar Lemmenjoki en dan de Ivaljoki af te varen tot aan het Inarimeer. Zijn er nog mensen die een soortgelijke trip hebben gemaakt? Voor de rest heb ik nog enkele vragen:

– Op dit forum las ik dat er iemand een kaartbestand had gemaakt van dat gebied, dus dat zou voor mij ook wel interessant kunnen zijn 😀

– Hoe zit het met de waterstand van de Ivaljoki? Is deze hoog genoeg om te packraften in September?

– De Ivaljoki komt voorbij de Luchthaven van Ivalo en mondt uit in het Inarimeer, maar is het ook mogelijk om terug te packraften richting de luchthaven vanaf het Inarimeer?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Beetje late reactie, maar in elk geval proficiat met je aankoop! Het Cancheweekend heeft dan toch teen en tander in beweging gezet 🙂

Wij zijn een aantal zomers geleden vertrokken vanaf de camping bij de rivier en zo naar het Inarimeer gevaren waar we een aantal dagen in het zuiden rondgepeddeld hebben. We hebben dan een doorsteek, deels over land, gemaakt naar Inari. In Lemmenjoki zijn we toen niet geraakt. We zijn daarna naar Urho Kekkonen gereisd, om een paar dagen in het park rond te trekken.

Het Inarimeer is behoorlijk groot, er kunnen dus bij winderig weer grote golven gevormd worden, en dat gaat redelijk snel, hou dat in gedachten.
    Het is in elk geval een prachtig gebied.

Geen idee of de waterstand op de rivier overal nog hoog genoeg zal zijn. Ik herinner me dat er een aantal ondiepe stukken bijzaten en wij waren er in juli.

Willem heeft een zeer uitgebreid artikel geschreven over hoe je een tocht kan voorbereiden:

Mocht je deze link nog niet gevonden hebben
    http://www.nationalparks.fi/en/hammastunturi/trails/descriptionofthecanoeingroutekutturaivalo70km

Veel plezier!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.