HOME FORUM Tussen pot en pint Te koop of gezocht Op zoek naar een packraft

Tags: 

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

Ik begin uit te kijken naar een packraft. Is MRS evenwaardig aan Alpacka, of betaal ik toch beter de meerprijs voor een Alpacka?

Daarnaast, als iemand toevallig zijn of haar packraft van de hand wil doen, hoor ik het graag!

bergkonijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 188

Doorzoek het forum nekeer. Een paar maand geleden stelde iemand een packraft te koop.
    Ik dacht dat er ook eens een bericht van op de facebook pagina gestaan heeft wegens toen nog niet verkocht.
    Wie zoekt die vindt.

FB:
    Sander Naert
    September 12, 2015
    Te koop: Denali Llama packraft met spraydeck en incl. reddingsvest en peddel.
    De packraft is 1 jaar oud en is vorig jaar gebruikt tijdens mijn reis naar Zweden. De packraft is nog in perfecte staat.
    Voor technische informatie: http://www.packrafting-store.de/…/Alpacka-Raft-Classic-Seri…

Sven
    Bijdrager

Amai, dat is nogal scrollen op facebook. Helaas is een denali te groot voor mij. Wel bedankt voor de moeite, Bergkonijn!

Nu, ik blijf erg benieuwd of een MRS even goed is. Heb jij daar iets van zicht op, Bergkonijn?

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 114

Sven,
    Ik denk wel dat de kwaliteit van de MRS ok is. Prijs/kwaliteit zal je zeker geen flutproduct hebben.
    Voor zover ik weet zijn de jongens van de packraftstore ook betrokken in het productieproces.
    Er is recent een nieuw type ‘wildwaterpackraft’ ontwikkeld die als volledig pakket wordt aangeboden. (excl peddels en zwemvest)

Weet wel waar je aan begint, het is met stip mijn duurste hobby 🙂

Sven
    Bijdrager

Veerle, merci voor je antwoord. Verhelderend.

Weet wel waar je aan begint, het is met stip mijn duurste hobby

Ah, mag ik mij na aankoop van de spullen nog aan extra kosten verwachten?

Griet
    Moderator
    Aantal berichten: 48

Sven, ik denk dat je dat voor jezelf moet uitmaken, maar ik ben wel geneigd om akkoord te gaan met Veerle. Zo heb ik mijn drysuit pas aangekocht tegen dat ik bij koudere temperaturen ging varen, dus dat waren wat extra kosten. Een nieuwe en betere peddel? Geld uitgeven. Drijfvest die straffer water aankan? Zeiltje om mee te spelen? Op cursus? … Dokken.

Ach, ’t hangt natuurlijk van jezelf af, maar packraften is niet goedkoop. Maar wel fun : )

Peter T
    Bijdrager
    Aantal berichten: 10

Bij Alpacka kunnen ze toch niet lachen met het “productieproces ” van packrafstore !

WidW
    Bijdrager
    Aantal berichten: 57

Sven,

Ik zag bij backpackingnorth.com een gear sale van zijn tweedehands packrafts en aanverwanten.

Gisteren op het internet gekomen en er lijkt nog 1 packraft (yak 2010) over te zijn.

Mocht je geinteresseerd zijn zul je verwacht ik HEEL snel moeten reageren daar?

http://www.backpackingnorth.com/blog/2016/4/5/gear-sale-2016

Sven
    Bijdrager

Top! Heb meteen gemaild. Bedankt voor je opmerkzaamheid, WidW

Het gaat wel om een ouder model. Ik vraag mij af in welke mate het verschil met het nieuwe model is.

WidW
    Bijdrager

Voor wat ik zo uit het hoofd weet is de boeg veranderd sindsdien.

Maar je zou het eens moeten nazoeken.

Sven
    Bijdrager

Volgens Dave Chenault is het verschil in de praktijk behoorlijk groot. Dat brengt mij toch weer aan het twijfelen…

Sven
    Bijdrager

Uiteindelijk bezweken voor de schappelijke prijs. Er is dus een mooie rode en antieke yukon yak onderweg, met veel dank aan Fred en Charissa!

Griet, jij ook bedankt voor de verheldering. Dat zijn inderdaad nog wat postjes voor later. Ik zoek trouwens nog een peddel, ik denk nu aan die goedkope van decathlon, maar wat is de betere peddel? Een anfibio vertex?

WidW
    Bijdrager

Graag gedaan.

En veel plezier op het water!

ps die peddel van Decathlon is weinig geld voor een 4 delige basic peddel van rond de kg, het is geen miskoop. Maar je gooit je geld m.i. zeker niet weg met een duurdere en dus vaak betere peddel. Het is maar hoeveel geld je er aan wil besteden.

Sven
    Bijdrager

Ik heb er absoluut geen verstand van, wat maakt een betere peddel? Is het het materiaal? Glasvezel of Carbon? Of is het de vorm van de bladen? De feathering? Of doet het merk er zelfs toe?

Op de foto’s zie ik veel mensen een Aquabound Manta Ray gebruiken, maar ik heb geen flauw idee waarom. Daarnaast lijken de specs van de Manta Ray toch wel fel op de goedkopere Anfibio Vertex, die zelfs lichter is. Waarom dan toch een Manta Ray?

WidW
    Bijdrager

Over wat een betere peddel maakt is wel wat te vinden op internet, bijv hier.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.