HOME FORUM Wandelgebieden Paalkampeerplaats creëren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 14

Beroepsmatig maar ook in onze vrije tijd zijn we bezig met het ontwikkelen van een prachtig gebied waarin verscheidene natuurgebieden zijn in verweven . Daarom had ik graag even jullie idee gehad over wat jij belangrijk vind aan een paalkampeerplaats . B.v. : zie je het zitten om min.1.5 km af te wijken van je route om te overnachten op een dergelijke plaats ? Wat zou jij leuk vinden in de buurt van een paalkampeerplaats ( b.v. grillplek , toilet , pick-nick bank , enz. ) Graag zoveel mogelijk reactie , negatieve mogen ook natuurlijk .

Linjo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 26

1,5km is geen probleem, vooral in België waar wildkamperen niet altijd zo eenvoudig is.

• Waterpunt (liefst ook drinkbaar)
    • Geen bbq plek anders trek je andere gebruikers aan ten kosten van de kampeerders. Een plek waar je veilig een vuurtje kan maken lijkt me al goed 🙂
    • Pick-nick bank is tof maar geen must. Met een afdak is ideaal voor die regendag.
    • Een vuilbak kan handig zijn
    • Liefst niet te dichtbij asfaltweg alhoewel dat moeilijk kan zijn
    vmarinus
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Anderhalve km is inderdaad geen probleem.

Voor mij is het voornaamste:

• Ver van berijdbare wegen
    • Mogelijkheid voor klein vuurtje
    • Waterpomp indien geen zuiver beekje in de buurt
    • Iets waar je op kan zitten (boomstammen, stenen, …)

Het idee van een afdak is ook wel leuk.

Nu is het paalkamperen volledig vrij. Dwz je gaat er naartoe en als er niet teveel volk is installeer je je. Er zijn ook geen sporen van hoeveel een plaats gebruikt is. Is het niet denkbaar dat je voor het paalkamperen online moet inchecken?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.