HOME FORUM Wandelgebieden Overnachten op de Fimmvörðuháls trail in IJsland

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Dag allemaal,

In augustus ga ik samen met drie vrienden de Laugavegur trail in IJsland lopen. Vanaf Thorsmork lopen wij via de Fimmvörðuháls naar Skogar. Wildkamperen is op deze trail niet toegestaan. Veel mensen lopen de Fimmvörðuháls (ca. 25 km) in één dag (ca. 11 uur lopen maak ik uit diverse reisverslagen op) of slapen halverwege in de Fimmvörðuháls hut. Graag zou ik deze tocht ook in twee etappes lopen. Maar dan halverwege kamperen. Ik kom er alleen niet uit of dit toegestaan en mogelijk is? Het gebied naast de hut (normaal gesproken mag je naast de hutten kamperen) ziet er nogal ongeschikt uit. Heeft iemand hier gelopen en wat tips? Dank je wel.

Groet,
    Jerry

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Jerry, we zijn inderdaad ook in één stuk doorgelopen, vooral omdat het gebied op en rond de pas zich absoluut niet leent om te bivakkeren. Als ik het zelf nog eens zou doen, zou ik wellicht in Skogar meteen stijgen naast de waterval en een tweetal uurtjes lopen. Daar kan je nog ‘in ’t groen’ bivakkeren, om dan de volgende dag door te steken naar Thorsmork. Tip: als je niet doorloopt tot de hut in Thorsmork vind je een veel rustigere bivakplaats in de vallei van Slyppugil. Mijn verslag vind je op mijn blog.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.