HOME FORUM Wandelgebieden Overnachten in de Dolomieten (langs Alta Via 1)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Ons plan is van 3-8 september te trekken (deels) langs de Alta Via 1, van Lago di Braies – Biella – Pratopiazza – Biella – Fanes/Lavarella – Lagazuoi. Ik heb gelezen dat wildkamperen in de Dolomieten een no go is, dus ben ik aan het kijken naar de rifugios. Nu heb ik net vernomen dat de Rifugio Lagazuoi hopeloos volboekt is die periode, en daarnaast vind ik het ook moeilijk om in te schatten waar we precies zouden willen overnachten. Mijn vraag: is de Lagazuoi een uitzondering en kan je meestal wel terecht voor een slaapplaats, of moet je echt wel op voorhand alles reserveren?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Lennart,

Ik zie dat je intussen al enkele antwoorden gevonden hebt in onze facebookgroep. Mijn ervaringen in de Dolomieten is dat de drukte sterk kan verschillen tussen de berghutten. Langs onze Alta Via nr. 4 begon het druk (omgeving Drei Zinnen) en tegen het eind zaten we quasi alleen in de hut. De Alta Via nr. 1 is heel wat bekender. Ik zou daar hoe dan ook reserveren. En ja, dan komt het er op aan om een haalbaar etappeschema op te stellen.

Groeten,

Debbie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.