HOME FORUM Tussen pot en pint Outdoor films

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 27

Donderdag was het weer zover, de 14e editie van de E.O.F.T. (european outdoor film tour).

Weet er iemand toevallig goede sites of filmpjes met inspirerende avonturen? Zotte wandeltochten, kayaksessies op ongewone plaatsen, trekkings op desolate gebieden…

Op E.O.F.T. gaat het vaak over ietwat te zotte avonturiers die zonder zekering klimmen, wildwaterval-kayakken,… Persoonlijk vind ik de films over gewone mensen die uitzonderlijke avonturen beleven interessanter dan de uitzonderlijke mensen die hun meestal zot en onverantwoord ding doen.

Alle ideeën zijn welkom…

erph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 55

Ik heb het ook wel zo een beetje gehad met allerlei gesponsorde exploten die als succesvol beschouwd worden wanneer ze een gopro filmpje opleveren dat nog straffer is dan het vorige.

Ken je http://www.sidetracked.com? Die vind ik dikwijls mooi en inspirerend.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1010

Filteren op Vimeo levert geregeld mooi werk op.
    Zoals bv

Bertold M.
    Bijdrager
    Aantal berichten: 27

Ja, “Made in iceland” heb ik al geregeld zien opduiken, helaas zijn er niet veel andere op vimeo.

@erph
    , Ja, een beetje ironisch dat je eigenlijk betaald voor hun gopro’s. Sidetracked ziet er idd wel interessant uit.

massimo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 183

Made in Iceland ken ik niet, ga ik zo even kijken… 🙂

Anders dan EOFT en de daar getoonde films van de afgelopen jaren ken ik EpicTV, kan je via Youtube kijken. Zo vond ik hier onder meer “Europe’s best crags” (verslag van roadtrip met klimmen). Inspirerend is ook het boek van Skurka en de trailer van Backcountry.com:

Goeie vraag, ik volg met interesse!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Via een topic op een bevriende hikingsite (hmhm), kwam ik dit tegen. Die Matthias maakte nog enkele mooie filmpjes, ook van ‘gewone’ trektochten.

Großglockner Umrundung from Matthias Kodym on Vimeo.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.