HOME FORUM Wandelgebieden Op zoek naar hoogtemeters niet te ver van België

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo,

ben specifiek aan het trainen op hoogtemeters en Bouillon-Vresse zijn te korte klimmetjes.  Dus nu op zoek over de landsgrenzen.  Zou liefst 400m kunnen stijgen zonder te dalen.  Moet je hiervoor naar de alpen of kan je dichterbij toch ook zoiets vinden?  Alle tips welkom!

Jan

FrankB
    Deelnemer
    Aantal berichten: 231

n makkie.... behalve het laatste stuk...voor training kun je ook trappen met bepakking lopen in een hoge flat of bij een brug – en niet verkeerd om je spieren/ banden om en om te belasten….wat je stijgt moet je ook weer dalen… en een knieband blessure kan je hele vakantie verpesten.

de Eiffel is het dichtstbijzijnde middelgebergte, als je natuurlijk wil lopen. maar of je daar 400 meter aan een stuk (steil) kunt stijgen?  Geen idee. Voor trainingsdoeleinden is dit niet nodig, hooguit de natuurbeleving als stimulans….

Ik steeg dit jaar in Zwitserland 1200 meter in een dag, maar met geleidelijke stijging van de meeste stukken was dit goed te doen.  (sorry het lukt me niet om een foto te plaatsen)

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Jan,
    volgens mij komen dan al snel de Vogezen in beeld.
    volgende kan helpen.
    Je kan filteren op lengte,hoogteverschil,tijd
    om bestaande routes op te zoeken
    bv https://www.alpenvereinaktiv.com/en/tour/2016-10-29-vogesen-petit-ballon-rundweg/108680321/#dm=1
    of je zet zelf een route uit.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.