HOME FORUM Wandelgebieden Op zoek naar een wandelroute in België vanaf een treinstation

Tags: 

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Gegroet allemaal,

Ik ben onverwachts een weekje in Antwerpen en nu wil ik graag van de tijd gebruik maken om een mooie wandeling in België te maken.

Het zou dan gaan om een dagwandeling, de enigste twee criteria zijn dat het beginpunt bereikbaar moet zijn vanaf een treinstation en dat er een GPS track van de wandeling is aangezien ik verder weinig tijd heb om me voor te bereiden.

Hebben jullie nog suggesties? Ik heb al een beetje rondgekeken online maar kan niet zo snel een optie vinden waar je een treinstation als criteria kan zetten. Zo ben ik ook de wandelingen van de groene haltes tegengekomen maar deze hebben dus geen GPS tracks.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast heel erg bedankt!

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Via wandelknooppunten vraagt amper voorbereiding terwijl je de route op gps kan laden

De kaart toont de spoorwegen

http://www.wandelknooppunt.be/routeplanner

aanvulling:http://www.groteroutepaden.be/nl/pagina/209-1653/stationsstapper.html

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

GR57 loopt voor een groot stuk langs een treinroute.

De omgeving rond Spa & Eupen biedt veel mogelijkheden op dat gebied. De GR573 Spa – Eupen is één van mijn favoriete tochten in ons Belgenland.

Ook rond Dinant zijn er een aantal leuke GR’s om er een fijn weekend van te maken.

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Check ook de stationsstapper voor wandelingen in Vlaanderen. Daar is telkens een gpx track van online, via groteroutepaden.be.
    In Wallonië inderdaad GR 57 of in Luxemburg de Eisleck / Sentier du Nord GR 57 – prachtige wandelingen.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Via de GR5 het stuk Essen-Heide. Niet ver van Antwerpen met GPX

Hengluin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Mijn dank voor de reacties, ik heb vrijdag langs de GR573 Spa – Eupen gelopen en wat was inderdaad een prachtige wandeling! Zondag ook nog even het stukje Essen – Heide gepakt, ook een erg fijne wandeling 🙂

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.