HOME FORUM Wandelgebieden Op zoek naar een mooie twee daagse tocht in de Ardennen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo iedereen,

Ik heb mijn weg naar dit forum gevonden in de hoop wat advies te kunnen ontvangen voor een wandelweekendje. Ik zou graag een mooie twee daagse tocht maken in de Ardennen (waar juist maakt niet uit zolang het rustig, mooi en in de natuur is).

Ik zou graag twee dagen stappen en onderweg overnachten. Idealiter zou ik op dezelfde plaats aankomen als ik vertrek zodat ik simpelweg mijn auto kan parkeren aan het start/eindpunt. Ik ben best sportief dus ongeveer 20km per dag lijkt me een goed mikpunt. Ik zou onderweg wildkamperen dus een kamping of hotel hoeft niet.

Heeft iemand een goede wandeling in gedachten? Zo ja, laat het me graag weten!

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Ik heb het eens vluchtig bekeken op de verzameling reisverslagen hier op deze site, daar zijn niet zoveel routes verzameld die in een rondje lopen. Ik kan jouw zelf ook geen recente aanleveren die zich in de ardennen afspeelt. Een klassieker zal zeker een van de mullerthalroutes zijn (zie landenpagina luxemburg). Bij veel wandelingen in lijn is het niet erg lastig om naar je beginpunt te geraken (zie bv leetrail met verlenging over eislek vanaf kautenbach) Dit weekend terug van een heel mooie gevarieerde tweedaagse die ik georganiseerd had voor hikingadvisor. https://forum.hikingadvisor.be/kalender/onderdompelen-in-de-ardennen/  De route vind je hier: https://caltopo.com/m/UFMU (niet 100% gelijk met hoe we ze hebben gelopen). In de voorbereiding van de tocht had ik mijn fiets meegenomen en achtergelaten in Achouffe om tegen het eind van de tocht gewoon naar de auto te fietsen. Om maar aan te geven dat je je niet te zeer hoeft vast te pinnen aan je auto of openbaar vervoer. Het moet niet veel moeite kosten om in die regio zelf een route uit te zetten die in een rondje loopt. De ourthe heeft daar een mooi landschap uitgeslepen.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Niet meteen een lus maar wel heel makkelijk te doen met de trein. Auto parkeren – treinrit -terug wandelen dus, GR 57. Op de GR 56 deed ik ook eens een tweedaagse lus van uit Malmedy. Of inderdaad Mullerthal I,II of III zoals Ivo al zei. Lee trail  of deel Eisleck trail moet ook lukken op twee dagen als je wat fysiek hebt.  Maar met wat puzzelwerk zijn er nog ontelbare mogelijkheden natuurlijk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.