HOME FORUM Stel jezelf voor Dennis: Op zoek naar avontuur

Tags: 

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Dag hikers, bikers, kampeerders en woudlopers,

Mijn naam is Dennis (30) en ik ben afkomstig uit de Kempen en woon in Antwerpen.  Mijn hele leven wordt ik al aangetrokken door de natuur en doe ik niets liever dan erop uit trekken. Na verschillende meerdaagse en meerweekse trek- en fietstochten in België, Europa en daarbuiten was het tijd voor mijn grootste avontuur tot dusver.

Ik ben net terug van een reis rond de wereld per fiets. Anderhalf jaar lang trok ik over hoge bergen,  door droge woestijnen, eindeloze bossen en langs prachtige kusten. Dat is een onbeschrijfelijke ervaring die een grote impact om mij heeft gehad. Wil ik nog wel in België wonen? Op korte termijn zit er niets anders op. En om mijn mentale gezondheid te bewaren wil er dus vaak op uit.

Ik wil hiken, packraften, bikepacken, winterkamperen, klimmen, alpinisme,… ik wil het allemaal doen, veel bijleren en er goed in worden om dan in de (nabije) toekomst terug op avontuur te gaan.

Onderweg vind je makkelijk soortgenoten maar in mijn omgeving thuis zijn ze ver te zoeken. Hopelijk vind ik hier dus “partners in crime”. De activiteiten spreken me alvast erg aan…

Hopelijk zien we elkaar snel “in het wild”.

Dennis

Ignace Bral
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Dag Dennis,

welkom.
    De ‘goesting’ is er dus bij jou zeker wel.
    En ervaring heb je ook al.
    En die kan je laten groeien door er soms eens meer- en dan weer minder bedacht ‘in te vliegen’.
    Geniet ervan, maar houd het vooral veilig… de natuur is altijd de sterkste.
    En mag ik je met mijn ‘ervaren lichaam’ toch nog een raad geven: wees niet te overmoedig en woeker niet met je krachten (zoals ik soms te vaak deed) want je hebt maar één rug, twee schouders, twee knieën, twee voeten die kunnen doorzakken…
    Met een geopereerde knie en schouder en een blijvende protesterende rug kan ik ervan meespreken.

Het ga je goed,

Ignace

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Heel erg welkom, Dennis. Veel ambities zie ik, misschien zal je wel wat keuzes moeten maken. 😉

Heb je ergens je foto’s van je wereldreis online staan? Altijd leuk om eens weg te dromen.

dennisberckmans
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Dag Ignace en Debbie,

Bedankt voor het warme welkom :). Mijn enthousiasme is het resultaat van de inspirerende ontmoetingen, uitdagingen en het leven onderweg. Dat leven maakt mij blij dus dat is wat ik wil doen. Ik zal het uiteraard niet allemaal kunnen doen maar de interesse is er wel.

Zelf sukkel ik ook met slechte knieën maar op de fiets en opt water heb ik er geen last van.  Maar met een fiets houdt het soms ook op en te voet of per boot kan je net weer iets verder de natuur in trekken.

Onderweg trok ik uiteraard foto’s en af en toe schreef ik ook een verhaal. Die vind je hier: http://www.immergeradeoost.wordpress.com

Groeten,

Dennis

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Prachtige reis. Schitterende foto’s. Super blog. Felicitaties!

Ignace Bral
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Dag Hikers,

ik kan iedereen aanraden bovenstaande site eens te bezoeken…
    Dennis is zeker een vat vol verhalen.
    Super… een jonge en toch ervaren kerel.
    Hopelijk mogen we nog regelmatig van hem horen (en bijleren).

Ignace

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.