HOME FORUM Wandelgebieden Oostenrijk, hohe Tauern, vraag ivm hut

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 61

hey,

begin juli trek ik met maat naar hohe Tauern, we hebben een lus uitgetekend rond de Venediger.  Hopen dat we onze tocht kunnen doen met de sneeuw die er nog ligt ginder…  Is nationaal park met verboden te kamperen.  We slapen dus in de hutten, veel lichter bepakt dus dan voorgaande jaren.

Het is jaren geleden dat ik in Oostenrijk op pad geweest ben; toen was het bovendien een georganiseerde reis.   Ik weet niet of ze het in de hut appreciëren dat je daar je eigen potje kookt, dus gemakkelijkheidshalve gaan we al zeker voor overnachting + avondmaal.

Als we ’s morgens heel vroeg willen vertrekken; pakken we dan best een eigen ontbijt mee?  Of betaal je sowieso voor HP en moet je dan hopen dat de huttenwacht zo vriendelijk wil zijn om dan ontbijtzaal al open te zetten?

En die prijs voor Mitglied, moet je dan lid zijn van DAV of zo?  Of volstaat ook onze KBF-lidkaart?  Dan ga ik daar eindelijk in de hut eens wat voordeel uithalen 🙂

grtz

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190

KBF volstaat. KBF is onderdeel van de OAV. Het kan zijn dat je dan mag aanschuiven aan de ‘stammtisch’.

De hut is van de club. De huttenwacht verdient alleen wat hij aan eten verkoopt. Niet op de overnachting, das voor de alpenclub. Dus het is een beetje heel onbeleefd je eigen potje te koken. En ik zou er zelf niet mee sleuren als ik in een hut zit.

Ontbijt is normaal inbegrepen. Spreek af met de huttenwacht om hoe laat je vertrekt en dus wil eten. Het kan zijn dat de vroege vertrekkers samen slapen. Zo stoor je elkaar minder.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.