HOME FORUM Materiaal en techniek Nut of flut? Sea to Summit Ultrasil Daypack

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 183

Van de zomer ga ik tussen een aantal hikes door ook wat steden bezoeken. Idee is om de backpack op het station in een locker te stallen en wat dagspul mee te nemen in een dagrugzak.

Spreekt voor zich dat een dagrugzak voor dit doeleinde 90% van de reis loos gewicht in de backpack is, dus mag niets wegen. Ik dacht persoonlijk aan zo’n nylon rugtasje die je in kledingwinkels veelal gratis meekrijgt, met de koorden als schouderband. Maar nu vond ik deze op de paklijst van Willem zijn Scandinavië trip:

http://www.yatra-outdoor.nl/index.php?item=sea-to-summit-ultrasil-daypack&action=article&group_id=10000066&aid=862&lang=NL

Is dit 20 euro waard of ligt dit na 3 dagen afgedankt in de prullenbak? Lijkt iig een stuk comfortabeler dan zo’n nylon prul.

Willem of anderen die hier positieve/negatieve ervaringen mee hebben en willen delen?

Willem
    Moderator
    Aantal berichten: 42

Hey Massimo,

Ik vind het een ideale daypack om mee te nemen voor op een doorgaande trektocht, zeer licht en compact en naar mijn ervaring ook behoorlijk sterk. Erg veel kan je er uiteraard niet in kwijt, maar voor een uitstapje naar bvb een top met wat eten en drinken en een laagje reservekleding is ’t perfect.

Op wintertocht had ik ‘m ook een week lang steeds aan om wat eten/drinken/camera bij de hand te hebben (rest materiaal in pulka). Door het constante schuren met het trekharnas van de pulka vertoont hij wat gebruikssporen.

Al bij al denk ik dat ie nog wel een tijdje meegaat, erg tevreden van en perfect voor ’t doel waarvoor ik ‘m gebruik!

Vroeger liep ik ook steeds met zo’n nylon zwemzakje rond, maar draagt toch een stuk minder comfortabel met die touwtjes en blijft zwaarder en minder compact.

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Ik neem al een aantal jaren een opvouwbaar rugzakje van den decathlon mee (wordt als een bolletje samengevouwen). Ik vind het niet onmiddellijk terug op hun site maar zie wel dat ze er nu blijkbaar (ook) een ander in hun gamma hebben, voor een kleine 4 euro.

Het mijne is in elk geval stevig en handig. Het STS model zal waarschijnlijk iets beter op de rug hangen en mss ook nog wat lichter zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.