HOME FORUM Materiaal en techniek Nordisk Trollheimen 2 SI

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Hallo

Heeft iemand ervaring met deze tent? Het lijkt niet evident om degelijke reviews te vinden.

Blijkbaar werd deze tent van de markt gehaald (volgens Nordisk) wat verklaart dat ze slechts op een bepaald aantal plaatsen te vinden is. Nu, volgens de technische specificaties lijkt dit mij een goed tentje.

Alle adviezen welkom.

Bedankt

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Voor wat mijn mening waard is:

ik heb ze zelf niet, dus geen praktijk ervaring.

Veel zal afhangen waarvoor je ze wil gebruiken (trektochten of op camping…)Voor rugzaktochten hier in de omgeving zijn er lichtere opties om te dragen. Ligt ze in de auto, dan is dat minder een probleem. Het lijkt me verder wel een degelijke tent voor het wat zwaardere werk in de bergen of in winterse omstandigheden. Klassieke materialen gebruikt voor de opbouw van de tent. De prijs valt mee. Hillebergs zijn dubbel zo duur voor vergelijkbare types

Frederico
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Dank je wel.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare 4-seizoenstent voor langere trekkings in minder goed weer (hopelijk niet te vaak 🙂 ).

Wat mij dwarszit is dat deze tent ‘out of the market’ werd gehaald door Nordisk terwijl ze momenteel geen geodetisch alternatief aanbieden, release pas 2018. Vraag me af waaraan dit te wijten is?

melksnor
    Deelnemer
    Aantal berichten: 21

Je zou het altijd eens kunnen vragen aan Nordisk zelf wat de achterliggende reden hiervoor is, en hopen op een oprecht antwoord. Verder zou je het ook aan de desbetreffende importeurs kunnen vragen.

Persoonlijk vermoed ik dat het gewoon om een financieel aspect gaat: te weinig vraag naar deze tent, waardoor ze er (te) weinig aan verdienen. Ik denk niet dat de kwaliteit de boosdoener is, want dat ziet er redelijk goed uit voor zover ik dat kan beoordelen (geen ervaring met 4-seizoenstenten).

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

3200 gram is nu niet echt licht. En de prijs van 580 € geeft me nu ook niet een ‘koopje-gevoel’.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.