HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen Nordisk Finnmark en MSR Hubba Hubba HP: lange mensen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe drieseizoenstent voor twee personen. Mijn oog is hierbij gevallen op de MSR Hubba Hubba HP. Nu ben ik relatief groot (1m93) en ik vroeg me af of de lengte lang genoeg is voor mij. Heeft iemand hier ervaring mee?

Als alternatief dacht ik aan de Nordisk Finnmark. Die weegt echter een kilo meer en heeft een opvallendere kleur dan de Hubba Hubba. Heeft iemand ervaring met deze tent? Als ik zoek vind ik enkel de review van Op Pad.

Bedankt, Roeland

DriesV
    Deelnemer
    Aantal berichten: 10

Ik heb al veel nachten doorgebracht in de MSR Elixir 3, en aangezien die dingen allemaal even groot zijn in de lengte: met mijn 1m90 kan ik nog voldoende rommel aan het voeteinde kwijt en is er genoeg plaats voor mijn kussen. Een rugzak aan het voeteinde erbij is al iets problematischer. Een vriend van mij is 2 meter, en ook die had geen enkel probleem.

melksnor
    Deelnemer
    Aantal berichten: 21

Bij de Kampeerder in Antwerpen hebben ze beide tenten in hun stock, en zetten ze de tenten graag voor je op om uit te proberen. Bovendien geldt er momenteel een 10% korting op al hun tenten wegens de grote tentenshow van 1 of 2 weekends geleden. Bovendien krijg je ook nog eens een tegoedbon t.w.v. 8% van het totaalbedrag, voor een volgende aankoop. Op dergelijke grote bedragen kan dat wel tellen.

patria
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38

Mijn schoonzoon is ook 1,93 en hij heeft zonder probleem in een hubba hubba NX geslapen. Zijn rugzak lag in het zijportaal. De hubba’s zijn quasi hetzelfde van binnenmaat. Breedte kan een pruts verschillen.
    Succes met de keuze.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.